جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3408

دانشمندان انگلیسی برای اولین بار موفق شدند ساختار یک پروتئین کلیدی در مکانیزم عفونت زایی بیماری عفونت انگلی را بازسازی کنند.

بازسازی ساختار پروتئینی مکانیزم عفونت انگلی

 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، عفونت انگلی یا "توکسوپلاسوسیز" نوعی آسیب ناشی از انگل است که از گربه منتقل می شود. این عفونت در انسان از طریق مصرف گوشت آلوده به انگل سرایت می شود. این انگل به ویژه برای زنان باردار بسیار خطرناک است، چرا که می تواند از راه بندناف به جنین انتقال یابد و همانند ویروس HIV به سیستم ایمنی بدن جنین آسیب برساند.

دانشمندان کالج امپریال لندن، نوعی پروتئین با عنوان TgMIC1 را شناسایی کرده اند که در انسان با برخی از قندهای حاضر در سطح سلول مهمان در ارتباط است. همچنین این گروه با استفاده از یک روش جدید میکرو آرایش هیدرات های کربن، موفق به شناسایی قند وابسته به این فرایند شدند.

سپس واکنش میان این پروتئین و قند به دلیل ادغام تکنیک اسپکتروسکپی با رزونانس مغناطیسی هسته ای و مطالعات سلول شناسی کاملا تشخیص  داده شد.

استیو متیو استاد تقسیم مولکولی کالج امپریال که نتایج این تحقیقات را در ژورنال "EMBO" منتشر کرده است، در این خصوص اظهار داشت: "در صورتی که بخواهیم با عفونت های انگلی مبارزه کنیم، نیاز به درک جزئیات آن در سطح اتمی داریم که توانستیم با بازسازی این ساختار تا حدی در این مسئله پیشرفت کنیم."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha