تحقیقات جدید نشان می دهد که پروبیوتیک ها ممکن است یک درمان مکملی مفید در بهبود علائم افسردگی باشند.

پروبیوتیک ها به درمان افسردگی کمک میکنند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر ، مطالعه اخیر ارتباط بین سلامت روده و سلامت روان را نشان می‌دهد.

به گزارش مدیکال نیوز،به گفته محققان، یک دوره افسردگی جدی به شرح زیر تعریف می‌شود:

«دوره ای حداقل دو هفته‌ای که در آن فرد خلق و خوی افسرده یا از دست دادن علاقه یا لذت در فعالیت‌های روزانه را تجربه می‌کند و اکثر علائم مشخصی مانند مشکلات در خوابیدن، غذا خوردن، انرژی، تمرکز یا ارزش به خود را دارد.»

درمان افسردگی اغلب برای هر فردی متفاوت است زیرا علائم و شدت آن برای هر فردی فرق می‌کند. درمان ممکن است شامل ترکیبی از موارد زیر باشد:

• پشتیبانی از سوی دوستان و اعضای خانواده

• رفتار درمانی شناختی، که شامل یادگیری تغییر الگوهای فکری و اقداماتی برای کمک به مدیریت علائم است

• داروهایی مانند استفاده از داروهای ضد افسردگی

بهبود سایر زمینه‌های سلامتی نیز می‌تواند به درمان افسردگی کمک کند. به عنوان مثال، استفاده از تکنیک‌های تمدد اعصاب و ورزش می‌تواند برای افراد مبتلا به افسردگی مفید باشد.

تحقیقات قبلی نشان داده است که در میان افراد مبتلا به افسردگی، تغییراتی در ترکیب باکتری‌های روده نیز وجود دارد.

شرکت کنندگانی که در این مطالعه شرکت کردند بزرگسالانی بودند که در حال حاضر افسردگی داشتند. شرکت کنندگان در یکی از دو گروه قرار گرفتند: یک گروه پروبیوتیک را طی چهار هفته دریافت کردند و گروه دیگر دارونما دریافت کردند.

پروبیوتیک ها، میکروارگانیزم های زنده (مانند باکتری‌ها و مخمرها) هستند که در صورت مصرف، فوایدی برای سلامت دارند. آنها می‌توانند روی باکتری‌های روده تأثیر بگذارند و افراد می‌توانند آنها را از طریق مکمل‌ها یا انواع خاصی از غذا دریافت کنند.

محققان دریافتند شرکت کنندگانی که پروبیوتیک دریافت کردند علائم افسردگی شأن کاهش یافت. آنها همچنین شاهد افزایش گروهی از باکتری‌ها به نام لاکتوباسیلوس در روده شرکت کنندگانی بودند که پروبیوتیک دریافت کردند.

محققان خاطرنشان کردند از جمله نکات برجسته این مطالعه، اثر حمایتی پروبیوتیک ها بر داروهای ضدافسردگی در بیماران مبتلا به اختلال افسردگی جدی بود.

این یافته‌ها می‌تواند به تولید پروبیوتیک‌های بهتر، کارآمدتر و متناسب‌تر برای درمان افسردگی کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha