سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 341058

دنیای ورزش و تناسب اندام همیشه پر از شایعات است. شایعاتی که مرز باریکی با واقعیت دارد و بسیاری از افراد به درست بودن آن‌ها شکی ندارند.در ادامه به بررسی چند واقعیت و شایعه معروف در حوزه ورزش  بین مردم می‌پردازیم.

واقعیت های مهم و شایعات عجیب ورزشی

ورزش سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، این یک واقعیت است زیرا فعالیت بدن سبب می‌شود که قلب و عضلات فعال شوند و سیستم ایمنی شما بهتر عمل کند. انجام چندین بار ورزش‌های استقامتی در هفته،بهترین راه برای تقویت سیستم ایمنی بدن است اما در  ورزش افراط نکنید زیرا سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند.


 ورزش فقط تا آستانه درد، موثر است
بدن شما  باید فعال شود، اما نه تا حد درد.
درد عضلانی پس از ورزش نشانه موثر بودن ورزش نیست. باید از کار کشیدن بیش از حد عضلات تا حد ممکن دوری کرد. برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید سه تا پنج بار در هفته و هر بار نیم ساعت ورزش کرد.


هرچه سریع تر بدوید، بهتر است
بسیاری از دونده‌ها این اشتباه را می‌کنند و فکر می‌کنند هرچه سریع تر بدوند، بهتر است. باید در آغاز دویدن، سرعتی را تعیین کنید که بتوانید در مدتی طولانی همان سرعت را حفظ کنید  و خسته نشوید.


سخت‌تر تمرین ‌کنید، چربی بیشتری بسوزانید
این دروغ را از ذهن خود دور کنید. ایده‌آل‌ترین روش برای سوزاندن چربی بیشتر و کم کردن وزن بدن، انجام ورزش‌های استقامتی  است مانند شنا، دوچرخه سواری، دویدن و پیاده‌روی.


 نوشیدنی‌ انرژی‌زا
نوشابه‌های انرژی‌زا حاوی مواد معدنی، نمک و گاهی پروتئین و دیگر مواد افزودنی هستند. ورزشکاران اما به یک نوشیدنی حاوی سدیم و منیزیم احتیاج دارند تا به این ترتیب بتوانند موادی را که به صورت عرق از بدن دفع کرده‌اند جایگزین کنند.پس این نوشیدنی‌ها برای ورزشکاران مناسب نیست.


منیزیم علیه گرفتگی عضلانی
ورزشکاران برای تاثیر بخشی حرکات ورزشی خود، احتیاج به منیزیم ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلی گرمی دارند اما باید بدانید با خوردن این حجم از منیزیم، امکان بروز اسهال به شدت افزایش می‌یابد.


حرکات کششی مانع پارگی عضلات می‌شود
حرکات کششی اگرچه بسیار مفیدند، اما مانع پارگی عضلات نمی‌شوند.حرکات کششی سبب استراحت  عضلات و به وجود آمدن احساس شادابی در بدن خواهد شد.


کم کردن وزن بدن از راه ورزش و رژیم
کم کردن وزن بدن تنها در طولانی مدت و در ترکیب ورزش با یک رژیم غذایی متعادل به‌وجود می‌آید. ورزش سلول‌های چربی را به سلول‌های عضلانی تبدیل می‌کند و همین سلول‌های عضلانی در حالت استراحت انرژی بیشتری نسبت به سلول‌های چربی می‌سوزانند. به همین دلیل تنها ترکیبی از رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم می‌تواند به کاهش وزن اضافی بدن منجر شود.


چربی بدن پس از ۳۰ دقیقه آغاز به آب شدن می‌کند
حتی کسانی که آرام می‌دوند، از همان قدم اول آغاز به آب کردن چربی‌ بدن‌شان می‌کنند. البته آب شدن چربی در آغاز ورزش بسیار کم است و بهترین حالت آب شدن چربی‌های بدن پس از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش است.


  ناتوانی جنسی در پی دوچرخه سواری
این یکی از بزرگ ترین شایعات درباره ورزش است. هیچ‌کدام از دوچرخه سواران معروف جهان ناتوانی جنسی نداشته‌اند. اریک زابل یک پسر و یان اولریش دو فرزند دارد اما تحقیقات مختلف نشان داده‌اند که فرم بدن در حالت دوچرخه سواری تاثیراتی منفی بر برانگیختگی جنسی مردان دارد.


ورزش با شکم خالی
اگر با معده‌ خالی ورزش کنید، کربوهیدرات کمتری برای مصرف در بدن  شما وجود دارد و بدن به همین علت برای تولید انرژی به سوزاندن چربی‌ها و پروتئین های  موجود می‌پردازد که این امر منجر به از دست دادن توده عضلانی یا عضله سوزی خواهد شد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha