مدیرکل دفتر راهبری، پایش و امور استان‌های سازمان غذا و دارو گفت: لرستان در گیاهان دارویی توانمندی بسیاری دارد و باید تولیدکنندگان تشویق شوند و برای ایجاد اشتغال و محقق شدن شعار سال کمک کننده باشند.

کرونا فرصتی برای توانمندی تولیدکنندگان دارو بود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، عباس مهدی زاده در سی و ششمین نشست اعضای منطقه چهار-قطب جنوب غرب معاونت‌های غذا و دارو  کشور که به میزبانی لرستان و در هتل شهرداری خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: در اوایل کرونا در بحث دسترسی به مواد ضدعفونی کننده، ماسک و تولید دارو با مشکلاتی همه استان‌ها مواجه بودند.

وی ادامه داد: کرونا فرصتی برای توانمندی تولیدکنندگان دارو بود و همه استانها در بحث تولید دارو و ملزومات بهداشتی توانمند هستند.

مدیرکل دفتر راهبری، پایش و امور استان‌های سازمان غذا و دارو گفت: بیشترین دغدغه روسای دانشگاه‌ها باید بیشترین دغدغه آگاهی رسانی، پیشگیری و بهداشت باشد که متاسفانه امروز مشکلات مالی  گریبانگیر همه روسای دانشگاه‌ها شده است.

مهدی زاده بیان کرد: ضرورت دارد که مصرف منطقی رعایت شود و بیمه‌ها طلب دانشگاه‌ها را پرداخت کنند.

وی گفت: گفته می‌شود ۱۲ و یا ۱۶ هزار میلیارد تومان بدهی انباشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به شرکت‌های پخش دارویی است.

مدیرکل دفتر راهبری، پایش و امور استان‌های سازمان غذا و دارو عنوان کرد: در بحث کالای سلامت باید از توانمندی و ظرفیت منطقه چهار قطب جنوب غرب استفاده شود و تصمیماتی گرفته شود که ضمانت اجرایی داشته باشد.

مهدی زاده اضافه کرد: برای تدوین برنامه هفتم توسعه تا شهریور ماه وقت داریم و سند ملی دولت مردمی به ما ابلاغ شده و طرح عدالت در سلامت تدوین شده است و ارائه شده است و باید براساس این اسناد بالادستی اهداف کلان، کمی، برنامه‌ها و راهبردها  و برنامه‌ریزی‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه باید نگاه نظارتی تغییر کند، افزود: برای برون سپاری اصلا محدودیتی وجود ندارد.

مدیرکل دفتر راهبری، پایش و امور استان‌های سازمان غذا و دارو بیان کرد: بحث تفویض اختیار در حوزه دارو را آغاز کردیم و در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانیم حمایت کننده باشیم.

مهدی‌زاده اضافه کرد: لرستان در گیاهان دارویی توانمندی بسیاری دارد و باید تولید کنندگان تشویق شوند؛ برای ایجاد اشتغال و محقق شدن شعار سال کمک کننده باشیم و در این توانمندی‌ها و تجربه موفق قطب بهره ببریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha