جمعه ۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 341151

سه نوع تمرین هوازی، مقاومتی و انعطافی تحت عنوان ۵ رشته ورزشی برای سالمندان بسیار مفید و ضروی است.

۵ ورزش بسیار مفید برای سالمندان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، افراد بالای ۶۵ سال و افراد بالای ۵۰ سال که مشکل بالینی داشته باشند تحت عنوان سالمندان تعریف می‌شوند و ۲ اتفاق رایج در سالمندان شامل کاهش توده عضلانی ناشی از افزایش سن و برون‌ده قلبی است.

ورزش با کند کردن تحلیل عضله، افزایش عملکرد سیستم قلبی-عروقی، سلامت روان و روحیه، افزایش تراکم استخوان و کنترل بیماری‌های مزمن همراه با افزایش طول عمر می‌تواند کمک شایانی به بهبود وضعیت جسمی و سلامت سالمندان داشته باشد.

سه نوع تمرین هوازی، مقاومتی و انعطافی برای سالمندان لازم و مفید است و باید حتما از سوی آن‌ها مدنظر قرار گیرد.

بر اساس این مطلب که از سوی فرهاد دریانوش تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته، ‌آمده است: شدت تمرینات هوازی، مقاومتی و انعطافی برای سالمندان می‌تواند سبک تا متوسط باشد و به مرور و دور از عجله باید افزایش شدت از سوی آن‌ها انجام شود تا به بهترین شکل ممکن از سوی آن‌ها فعالیت بدنی مدنظر قرار گیرد و بهترین عملکرد جسمانی را به جا بگذارد.

تمرینات با وزن بدن به عنوان تمرینات مقاومتی، راه رفتن، دویدن آرام، شنا و تمرین روی دوچرخه برای سالمندان بسیار مفید است و اگر قصد دارند ورزش کردن را در دستورکار قرار دهند حتما باید به رشته‌های اشاره شده توجه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha