به عنوان یک مشاور ازدواج و خانواده، هنگام مواجهه با زوج هایی که جهت مشاوره ازدواج مراجعه میکنند، با مسائل مختلفی که خوشبختی زناشویی آنها را مختل میکند، برخورد میکنم. هر زوجی که به مشاوره ازدواج مراجعه میکند، متفاوت است و با شرایط خاص خود مواجه میشود. با این حال گروهی از مشکلات بسیار رایج وجود دارد که میتواند باعث ایجاد استرس و اختلاف در رابطه شود. مهم است که برخی از این مشکلات رایج زناشویی را بشناسیم تا زوجها متوجه شوند که در مبارزه خود تنها نیستند و مشاوره ازدواج میتواند به آنها در رسیدگی به این مسائل کمک کند.

10 مشکل رایج زناشویی که مشاوره ازدواج به آنها میپردازد

1. مسائل مالی

یکی از مشکلات رایج در ازدواج مسائل مالی است. زوجهای بی شماری، در مدیریت امور مالی خود با مشکل مواجه میشوند. آنها با یکدیگر بحث میکنند که چگونه پول شان را پس انداز کنند؟ چگونه آنرا خرج کنند؟ چه کسی بیشتر پول در می آورد و چه کسی کمتر؟ بخصوص در اوایل ازدواج یا قبل از ازدواج، صحبت در مورد مسائل مالی و تنظیم برنامه ای برای نحوه مدیریت مالی برای سلامت رابطه بسیار مهم است. اگر این گفتگوها به خوبی پیش نرود، مشاوره ازدواج میتواند بسیار سودمند باشد.

2. مسائل جنسی

یکی دیگر از مشکلات رایج رابطه، مسائل جنسی است. بسیاری از مسائل مابین زوجین وجود دارد که رابطه جنسی میتواند مسبب ایجاد آنها باشد. رابطه جنسی بین یک زوج در طول زمان تغییر میکند، سازگاری پیدا میکند و اغلب نیاز به تنظیم دارد.

3. مسائل مربوط به تقسیم مسئولیت

تقسیم مسئولیتها در یک زوج میتواند منبع قابل توجهی برای اختلاف باشد، بویژه زمانی که ارتباط و توافق در مورد نحوه تقسیم مسئولیتها صورت نگرفته باشد. ارتباط یکی از اجزای کلیدی این موضوع است؛ زیرا بدون یک گفتگو و ارتباط سازنده، مسائل میتواند تبدیل به یک آزار و اذیت دردناک برای طرفین گردد. از طریق مشاوره ازدواج میتوان به راحتی این موضوع را حل کرد.

4. مسائل فرزندان و والدین

فرزندان، پدر و مادر، فهرست بلند بالایی از مشکلات احتمالی را برای زوجها به ارمغان می آورند. اول و مهمتر از همه، تمایل و تصمیم به بچه دار شدن و زمان آن میتواند باعث اختلاف نظر شود. مشکلی که بعداً ممکن است پدیدار شود، میتواند مشکل ناباروری، سازگاری با والدین و چگونگی تغییر رابطه، تفاوت در رویکرد فرزندآوری و تعداد فرزندان باشد.

5. مسائل مربوط به دخالت و نفوذ همسر و خانواده او

دخالت همسر و نفوذ خانواده او میتواند مشکل دیگری برای زوج ها باشد. دخالت بیش از حد همسر یا دخالت دیگران در رابطه، میتواند باعث ایجاد استرس بین زوجین شود. همچنین اعضای خانواده یک یا هر دوی زوجین، با وابستگی یا رفتار نامناسب یا ناخواسته، میتوانند اوضاع را سخت تر کنند. این یک موضوع پیچیده است که افراد و احساسات زیادی را در بر میگیرد و مشاوره ازدواج میتواند به زوجها کمک کند تا به روشی راحت تر از آن عبور کنند.

مرکز مشاوره ازدواج

6. مسائل کسالت بار

بی حوصلگی، اگرچه بی ضرر به نظر میرسد، میتواند یک مشکل بزرگ برای زوجها باشد. اگر یکی از زوجین یا هر دو، خود را در رابطه شان بی حوصله ببینند و هیچکاری برای تغییر یا اصلاح وضعیت انجام ندهند، میتواند منجر به اختلاف شود. با گذشت زمان این وضعیت بدتر و میتواند منجر به تصمیم گیری های نادرست شود که بسیار مضر است.

7. مسائل مربوط به استرس کار

استرس کاری اگر مرزها بین زوجین به خوبی ایجاد نشده و جدایی واضحی بین کار، ازدواج و خانواده وجود نداشته باشد، میتواند تأثیر مخربی بر روابط داشته باشد. استرسی که از کار به خانه می آید و ازدواج را تحت تاثیر قرار میدهد میتواند باعث رنجش، نارضایتی، اختلال در ارتباطات و مشاجره های مکرر شود.

8. رهبری زندگی های جداگانه

روابط زناشویی زمانی که شرکای زندگی جداگانه شروع به زندگی میکنند، ممکن است به شدت آسیب بیند. اگرچه استقلال فردی چیز خوبی است ولی زوجها باید علایق مشترکی داشته باشند، در فعالیتهای مشترک شرکت کنند و زمان باکیفیتی را با هم بگذرانند تا ارتباطی قوی برقرار کنند.

9. خیانت

خیانت موضوعی است که نه تنها رایج است، بلکه میتواند در تعریف آن نیز متفاوت باشد. خیانت میتواند بطور مستقیم شامل درگیر شدن در یک رابطه جنسی خارج از ازدواج تا یک رابطه عاطفی آنلاین ظاهر شود. در هر شرایطی، خیانت از هر نوع که باشد، میتواند آسیبهای استثنایی به ازدواج وارد کند و برای حل و فصل مسائل باید فوراً به مشاوره ازدواج مراجعه کرد.

10. مشکلات ارتباطی

آخرین و رایجترین مسئله زناشویی در این لیست، مشکل در ارتباط است. این مسئله میتواند به عنوان تنها مشکل در رابطه زوجین ظاهر شود یا میتواند علت اصلی هر موضوعی باشد که قبلا توضیح داده شد. ارتباط محکم، اساس هر ازدواج خوب است و بدون آن، پیوند زناشویی میتواند شروع به گسستن کند. با مشاوره ازدواج میتوانید مهارتهای برقراری ارتباط بهتر را بیاموزید.

مشکلات زوجین و مشاوره ازدواج

چرا مشاوره ازدواج؟

هر یک از مشکلات رایج زناشویی ذکر شده و بسیاری دیگر را میتوان در مشاوره ازدواج حل و فصل کرد. از طریق مشاوره ازدواج، یک مشاور ازدواج میتواند به زوجین کمک کند تا اختلافات خود را حل کنند، نقاط قوت موجود خود را تقویت و رضایت و خوشبختی واقعی را در رابطه خود بیابند. اگر شما و شریک زندگی تان، هر نوع مشکلی در رابطه خود دارید، ممکن است مشاوره ازدواج قدمی باشد که میتواند به شما در یافتن تصمیم درست، کمک کند. میتوانید با مراجعه به سایت مرکز مشاوره مکث و تعیین وقت، از مشاوره حرفه ای ازدواج بهره مند و مسائل و مشکلات زناشویی خود را حل کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمد IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    سلام ممنون از مقاله خوبتون. به نظر من واقعاً همه قبل از ازدواج باید راجع به خیلی مسائل به توافق برسند من خودم بعد از ازدواج فهمیدم همسرم اصلا مسئولیت پذیر نیست و همه کارها رو روی دوش من میندازه. کاش قبل از ازدواجم از یه مشاوره ازدواج کمک میگرفتم و دچار مشکل نمیشدم.
  • سحر IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    ممنون از مقاله خوبتون این روزها این مشکلات بین همه زوج ها هست مهم اینه که چجوری باهاش برخورد کنن