روز شنبه هنگامی‌که مردم خود را با تعطیلات روز عید قربان آماده می‌کردند، خبر عجیب قربانی شدن یک خانواده پنج‌نفره در نجف‌آباد، شهری بزرگ واقع در ۲۵کیلومتری غرب اصفهان، شبکه‌های اجتماعی را درنوردید و جامعه را تکان داد. عصر روز جمعه ۱۷تیر با تماس اهالی محل، نیروی انتظامی به خانه‌ای در نجف‌آباد اصفهان می‌رود و در آنجا با پنج جسد حلق‌آویزشده که گفته می‌شود اعضای یک خانواده بوده‌اند روبه‌رو می‌شود.

ابعاد پنهان یک ماجرای وحشتناک در نجف‌آباد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همدلی ،رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان با تأیید خبر این حادثه وحشتناک، گفته: عصر روز جمعه ۱۷تیرماه در پی اعلام گزارش مردمی مبنی بر حلق‌آویز شدن اهالی یک خانواده به نیروی انتظامی، پیگیری موضوع در دستور کار قرارگرفته است.


حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، با بیان اینکه مأموران جسد پنج نفر از اعضای این خانواده را در حالت حلق‌آویز پیدا کردند افزود: با توجه به شرایط فیزیکی اجساد به نظر می‌رسد چند روز از زمان این حادثه گذشته باشد.
وی گفته: هم‌اکنون تیم مجربی از مأموران انتظامی و پزشکی قانونی با نظارت دادستان شهرستان در حال پیگیری ابعاد این پرونده هستند و بلافاصله نتایج تحقیقات به مردم اطلاع داده می‌شود.

قتل یا خودکشی؟

خبرگزاری برنا در گزارشی اعلام کرده که اجساد پیداشده شامل یک زن، دو دختر، یک‌ پسر جوان و یک کودک بوده که همگی از اعضای یک خانواده بوده‌اند.
این خبرگزاری به نقل از یک منبع آگاه از بازداشت یک نفر در ارتباط با این حادثه خبر داده است، بااین‌حال رئیس دادگستری اصفهان فرضیه «وقوع قتل» را با توجه به شواهد و قرائن و بررسی‌های اولیه در صحنه، هم‌چنین بازداشت فرد یا افرادی دراین‌باره را رد کرده است.

اگرچه رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان احتمال قتل را منتفی دانسته و گفته: «آنچه مسلم است آن است که با توجه به شواهد و قراین و بررسی اولیه در صحنه، مسئله وقوع قتل تاکنون مطرح نبوده و اعلام دستگیری فرد یا افرادی در این رابطه در فضای مجازی صحت ندارد.» اما هنوز کسی از ابعاد واقعی اتفاقی که در نجف‌آبادافتاده است، خبر ندارد.


پلیس و مقامات قضایی اعلام کرده‌اند اجساد حلق‌آویز اعضای یک خانواده در زیرزمین منزلی مسکونی در این شهر کشف‌شده است و البته آن‌ها گفته‌اند شکل این اتفاق، به اثبات قتل نزدیک نیست. با وجود اظهارات مقامات رئیس دادگستری و مقامات قضایی مبنی بر منتفی دانستن قتل، اما همسایه‌ها در گفت‌وگو با رسانه‌ها روایت دیگری داشته‌اند، روایتی به شک و شبهه‌های مختلف این فاجعه دامن می‌زند و حتی اذهان را به سمت قتل هدایت می‌کند.

روایت همسایه‌ها از ماجرا

همسایه‌های آن خانه وحشت گفته‌اند: بعد از گزارش و کشف اجساد توسط پلیس، آنان سروته خیابان را بستند و تحقیقات فنی آغاز شد ولی این‌که چرا اجساد پنج نفر در یک‌خانه کشف‌شده، معمایی است که هنوز اعلام رسمی برای حل آن منتشرنشده است.یکی از همسایه‌ها درباره اتفاق فجیع برای این خانواده گفت: آن‌ها یک خانواده پنج‌نفره بودند که از خانواده‌های قدیمی نجف‌آباد به شمار می‌رفتند. پدر و سرپرست این خانواده در قید حیات نیست و خانواده مزبور که شامل مادر، دو دختر، یک پسر و یک نوه بود، در منزلی واقع در یکی از خیابان‌های جنوب نجف‌آباد، زندگی می‌کردند.

هنوز مشخص نیست این اتفاق خودکشی باشد یا قتل، چون مسائلی درباره این اتفاق وحشتناک وجود دارد که قتل را تداعی می‌کند. آن‌طور که برخی همسایه‌ها گفته‌اند دهان یا دست‌وپای اجساد بسته‌شده بود و در زیرزمین خانه مسکونی که حالا با دستور قضایی پلمب شده است، به دار کشیده شده بودند.

به گفته همسایه‌ها پشت درها و درزها مسدود شده بود و تمام پنجره‌ها و درها قفل‌شده بود و آب و برق و گا نیز خانه قطع‌شده بود. برخی از شاهدان گفته‌اند اجساد به‌اندازه‌ای بر دار مانده بودند که سر یکی از اجساد، جداشده و جسد بر زمین افتاده بود. بر اساس گزارش‌ها با احضار فامیل، کار شناسایی اجساد در ساعات ابتدایی کشف اجساد آغازشده و پس از اقدامات فنی و پلیسی، اجساد در اختیار پزشکی قانونی قرارگرفته و محل رویداد، با دستور مقام قضایی پلمب نیز پلمپ شده است.

چگونگی برملا شدن جنایت

چگونگی برملا شدن این کشتار خانوادگی نیز در نوع خود جالب است، آن‌گونه که در رسانه‌ها و فضای مجازی آمده است، داماد سابق خانواده متوجه ناپدید شدن این خانواده می‌شود. ساعت ۱۸ روزی که این اجساد کشف‌شده بود، داماد سابق خانواده به پلیس مراجعه کرده و می‌گوید من از همسرم جدا شده‌ام و دخترم در خانه مادربزرگش زندگی می‌کنند. سه‌شنبه تا امروز برای بردن دخترم به آن‌ها زنگ می‌زنم ولی گوشی همه آن‌ها خاموش است و هیچ پاسخی دریافت نمی‌کنم.


همسایه‌ها می‌گویند پلیس مجبور به عبور از روی دیوار خانه می‌شود و با درهای قفل در همه اتاق‌ها مواجه می‌شود. پس از باز کردن در و شکستن شیشه پنجره زیرزمین، بوی تعفن اجساد به مشام می‌رسد و با شکستن در زیرزمین، نیروی انتظامی با اجساد حلق‌آویز اعضای خانواده مواجه می‌شوند. بلافاصله با حضور یگان‌های تخصصی از دایره ویژه قتل و مقام قضایی، کار تحقیق درباره این اتفاق تلخ آغاز می‌شود. این حادثه به نقل از منابع محلی اعلام کرده است که یکی از پسرهای عضو خانواده، اختلال روانی داشته و تحت درمان بوده است.

آن‌ها سوابقی از برخورد وی با خانواده همسایه‌ها را به یاد می‌آورند. بااین‌حال تا کنون پلیس درباره مظنونان احتمالی این اتفاق، چیزی اعلام نکرده و حتی قتل را نیز تا حدودی منتفی دانسته است، بااین‌حال شواهد ماجرا و روایت همسایگان، خبر از حکایت دیگری می‌دهد. اگرچه مقامات قضایی و انتظامی تلویحاً قتل را منتفی دانسته‌اند اما هنوز مشخص نشده قتل یا خودکشی باعث مرگ دسته‌جمعی این خانواده شده است.قبل ذکراست، این اطلاعات از سوی پلیس و منابع رسمی تأیید نشده و صرفاً بر اساس روایت همسایه‌ها نقل‌شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha