یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 342179

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان خوزستان نسبت به عوارض ابتلا به کووید طولانی مدت هشدار داد و بر لزوم واکسیناسیون تاکید کرد.

هشدار جدی نسبت به عوارض ابتلا به "کووید طولانی‌مدت"

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۶ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند که از این تعداد، ۱۵ نفر در بیمارستان بستری شده‌اند؛ نسبت بستری‌شدگان به بیماران سرپایی حدود یک به ۱۱ است.

وی افزود: در حال حاضر ۷۵ بیمار بستری و ۴۳ بیمار نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری‌اند که البته این موارد مربوط به روزهای گذشته‌اند.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان خوزستان گفت: تغییرات هفتگی در دو هفته اخیر یعنی هفته‌ای که گذشت نسبت به هفته قبل از آن گویای این است که استان خوزستان وارد موج ششم کرونا شده است هر چند کشور وارد موج هفتم شده و استان خوزستان یک موج از کشور کمتر است و علت آن، اقدامات محدودکننده خوبی بود که در اوایل شیوع بیماری در استان خوزستان داشتیم.

وی با اشاره به آمار تغییرات هفتگی بیماری در خوزستان افزود: در استان خوزستان حدود ۳۰۹ درصد افزایش در موارد بیماری و ۲۵۶ درصد افزایش در موارد بستری در بیمارستان‌ها داشته‌ایم و در حقیقت در آغاز شاخه بالارونده موج ششم کرونا در خوزستان هستیم.

علوی در خصوص روند واکسیناسیون نیز گفت: همه مراکز خدمات جامع سلامت بهداشتی استان خوزستان آماده واکسیناسیون هستند و از مردم می خواهیم که تنها به یک مرکز مراجعه نکنند که تراکم ایجاد شود بلکه به نزدیکترین مرکز به خانه‌شان مراجعه و واکسیناسیون را انجام دهند تا با مشکلی مواجه نشوند.

وی بیان کرد: همه نوع واکسن کرونا در مراکز موجود است به ویژه واکسن‌هایی که برای دوز چهارم به کار برده می‌شوند، آماده هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: یادمان باشد که این واکسیناسیون می‌تواند بسیار موثر باشد؛ اکنون بیماری جدیدی معرفی شده به نام Long Covid یعنی کووید طولانی مدت و بعضی افراد هستند که کووید می‌گیرند و وقتی بهبود می‌یابند ممکن است تا مدت‌ها و ماه‌ها و حتی سال‌ها به عوارضی مانند سردرد، درد عضلانی، استخوان درد، دردهای روماتیسمی، بی‌خوابی و حتی در خانم‌ها اختلالات قاعدگی و غیره دچار شوند بنابراین تاکید می‌کنیم که حتما واکسن دریافت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha