رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر نقش ارزنده رادیولوژیست‌ها در تشخیص، درمان و پیش آگهی‌های بیماری ها تاکید کرد.

نقش ارزنده رادیولوژیست ها در تشخیص و درمان بیماری ها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، علیرضا زالی، در سی و هفتمین کنگره بین‌المللی انجمن رادیولوژی ایران، پیشرفت‌های دانش رادیولوژی در کشور را ستودنی توصیف کرد و گفت: یکی از حوزه‌های علوم پزشکی که در قله خوداتکایی علمی در کشور و در مرز دانش حرکت می‌کند، رادیولوژی است.

وی همگرایی مؤثر و هوشمندانه بین علوم پایه و بالینی را یکی دیگر از دستاوردهای حوزه رادیولوژی کشور عنوان کرد و ادامه داد: این رشته در این حوزه همواره پیشگام بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پیشرفت و پیشتازی علم رادیولوژی در حوزه‌های هوش مصنوعی و پزشکی از راه دور را مورد توجه قرار داد و گفت: بهره‌مندی از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا با هدف گسترش تله مدیسین، دریچه نوینی برای گسترش عدالت در حوزه سلامت گشوده است.

وی ادامه داد: رادیولوژیست‌های کشور امروز شاهد تغییرات شگرف و حیرت انگیز پارادایم‌های حاکم بر دانش و علم رادیولوژی با ورود به سایر حوزه‌های سلامت و علوم پزشکی هستند.

استفاده بهینه و مطلوب از هوش مصنوعی و سایر علوم و تجهیزات در حوزه رادیولوژی از مهم‌ترین مواردی بود که زالی ضرورت توجه به آن را مورد تاکید قرار داد.

وی با بیان اینکه ورود رادیولوژیست‌های کشور به عرصه درمان کمک شایانی به ارتقای سلامت کرده است، ادامه داد: امروز رادیولوژیست‌ها در تشخیص، درمان و تشخیص پیش آگهی‌های بیماری‌ها نقش بی بدیلی ایفا می‌کنند.

زالی، حمایت بیش‌تر از جامعه بزرگ رادیولوژی کشور و همچنین توجه مسئولان و سیاست گذاران به مطالبات صنفی این حوزه را مورد تاکید قرار داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha