سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 342632

هرچه پوست خود را در وضعیت خشک‌ و کم آب تری قرار دهید سریع‌تر منجر به پیری زودرس ، چین و چروک و خطوط ریز عمیق‌تر می‌شود.

 ۶ ترفند عالی برای جلوگیری از چروک شدن دور چشم!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از نمناک، با افزایش سن، پوست مقداری از خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد که طبیعی است؛ با این حال، بسیاری از عوامل محیطی در ظاهر شدن خطوط ریز اطراف چشم و افزایش عمق آنها ممکن است نقش داشته باشند.

پوست اطراف چشم اولین ناحیه ای است که چین و چروک های آزاردهنده در آن شروع به ظاهر شدن می کنند. این به این دلیل است که پوست در آنجا کاملا نازک و پر از رگ های خونی است برای همین باید مراقبت در این بخش از صورت را با حساسیت بیشتری دنبال کنیم.

درست است که نمیتوانیم روند پیری را متوقف کنیم، اما کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانیم برای کاهش این چین و چروک مزاحم انجام دهیم. نکته مهم این است که شاید این ترفندها به ظاهر ساده باشند اما لازم است بدانید بسیاری از افرادی که جوان تر از سن شان بنظر میرسند، راز جوانی پوست صورت خود را همین موارد به ظاهر ساده عنوان کرده اند.


ضد آفتاب را جدی بگیرید

حقیقت این است که نور ماوراء بنفش می تواند تأثیر کاملاً منفی بر سلول های پوست ما داشته باشد و بدترین تاثیر منفی آن، پیری پوست است و این بدان معناست که استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب در طول روزی که قرار است در معرض نور آفتاب باشید، یکی از بدترین عاداتی است که می توانید داشته باشید. اشعه های مضر خورشید یکی از بزرگترین دلایل ایجاد خطوط ریز روی صورت است پس استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب را یکی از واجبات مراقبت از پوست خود در نظر بگیرید.


عینک آفتابی را دست کم نگیرید

حتما برای شما اتفاق افتاده است که در یک روز آفتابی بیرون از خانه رفته و لحظه ای که خورشید به صورت شما برخورد داشته، شروع به چروک کردن چشمان خود کرده اید. این معمولاً به این معنی است که چشمان شما به راحتی نمیتواند نور خورشید را تحمل کند و مجبورید برای کمتر شدن فشار نور خورشید روی چشمانتان، آن ها را جمع کنید که خود یکی از اصلی ترین دلایل چروک شدن دور چشم است، به همین دلیل این ایده عالی است که همیشه عینک آفتابی داشته باشید.

پوزیشن خواب خود را اصلاح کنید

در مطالب قبلی هم بارها و بارها به این مسئله اشاره کردیم که وضعیت خواب شما از دلایلی است که باعث ایجاد چین و چروک در اطراف چشم شود. خوابیدن به شکلی که پوست صورت شما تحت فشار بوده و یا تماسی با بالشت و... داشته باشد به هیچ وجه توصیه نمیشود چراکه می تواند چین و چروک هایی را روی صورت شما ایجاد کرده و با گذشت سال ها آنها را عمیق تر کند. بنابراین، سعی کنید یاد بگیرید به پشت بخوابید که این نه تنها برای جلوگیری از چین و چروک عالی است، بلکه به جلوگیری از آکنه نیز کمک می کند.

از غذاهای ناسالم اجتناب کنید

خوردن غذاهای ناسالم و غذاهای حاوی قند مصنوعی به پوست ما آسیب جدی وارد می‌کند. این مواد غذایی نه تنها باعث آکنه و ریزش مو می شود، بلکه موجب ظاهر شدن خطوط ریز روی صورت نیز می شوند. وقتی بیش از حد از این غذاها می خورید، خون مولکول هایی ایجاد می کند که به کلاژن و خاصیت ارتجاعی پوست آسیب رسانده و در نهایت موجب پیری پوست می شود.

سیگار و دخانیات را ترک کنید

استعمال دخانیات نه تنها برای سلامت عمومی شما مثل یک سم است، بلکه تأثیر وحشتناکی بر پوست نیز دارد. با سیگار کشیدن، جریان اکسیژن در بدن کاهش می یابد و این خود آسیب بزرگی به اعضای بدن بخصوص پوست محسوب می شود. در مطلب عوارض سیگار بطور کامل در مورد اثرات منفی دخانیات روی پوست صحبت کردیم و دانستید که یکی از عوامل موثر در بروز چین و چروک روی پوست، سیگار است.


مرطوب کننده ها را فراموش نکنید

هر نوع پوستی برای حفظ شادابی و جوانی خود نیاز به آبرسانی مناسب دارد. مرطوب کردن روزانه پوست به پوست شما کمک می کند ظاهری شاداب و درخشان داشته باشد. هرچه پوست خود را در وضعیت خشک‌ و کم آب تری قرار دهید سریع‌تر منجر به پیری زودرس ، چین و چروک و خطوط ریز عمیق‌تر می‌شود. بنابراین، مرطوب کننده را به بخشی کلیدی از روتین مراقبت از پوست خود تبدیل کنید.

حرف آخر

اگر شما هم در پی رسیدن به پاسخ سوال " چگونه از چین و چروک چشم جلوگیری کنیم؟ " هستید کافیست با ترفندهای پایه ای مثل آنچه دراین بخش گفته شد، روتین مراقبت و ضد پیری پوست خود را آغاز کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha