پژوهشگران علوم پزشکی دانشگاه کالیفرنیای برکلی هشدار دادند خیره شدن به مدت طولانی به صفحات نمایش تلفن های همراه و کامپیوتر و سایر ابزار همراه سه بعدی می تواند سبب خستگی و ناراحتی چشم ها و حتی سردرد شود.

سلامت نیوز : پژوهشگران علوم پزشکی دانشگاه کالیفرنیای برکلی هشدار دادند خیره شدن به مدت طولانی به صفحات نمایش تلفن های همراه و کامپیوتر و سایر ابزار همراه سه بعدی می تواند سبب خستگی و ناراحتی چشم ها و حتی سردرد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری کشور، استاد اپتومتری و علوم بینایی در دانشگاه کالیفرنیای برکلی ( دکتر مارتین اس. بانکز) می گوید: این مطالعه متشکل از مجموعه ای از آزمایشها بر روی ۲۴ فرد بالغ است.

این گروه از متخصصان تعامل بین فاصله دید و راستای برخورد چشم را مشاهده و بررسی کردند که نحوه قرار گرفتن نقطه تلاقی راستای دید در جلو یا پشت صفحه نمایش چه تاثیری می تواند روی راحتی و آرامش چشم ناظر داشته باشد.

نتایج آزمایش ها نشان داد که وقتی کاربران از فاصله نزدیک صفحات نمایش ابزاری مثل تلفن همراه یا کامپیوتر را نگاه می کنند، نقطه تلاقی دید در جلوی صفحه نمایش ایجاد می شود و این امر باعث خستگی و ناراحتی چشم می شود.

در عوض در نگاه کردن به صفحات نمایش در فواصل دور مثل پرده سینما چون این نقطه تلاقی در پشت صفحه نمایش ایجاد می شود، خیلی کمتر چشم را خسته و نارحت می کند. در این میان صفحات نمایش سه بعدی بیشتر مشکل ساز هستند و به همین خاطر استفاده از این فن آوری باید محدود شود.

این یافته در مجله «ویژن» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha