چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 342664

اگر نسبت به توان بدنی خود اطمینان ندارید یا بیماری زمینه‌ای خاصی دارید، به جای اینکه تلاش زیادی صرف غلبه بر گرما کنید بهتر است از قرار گرفتن در معرض گرما پرهیز نمایید.

چند نکته مفید برای روزهای گرم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، همچنین توصیه‌ می‌شود که برای کنترل بهتر شرایط جسمی خود در روزهای گرم، دماسنجی را در مکانی که به راحتی قابل مشاهده باشد قرار دهید و با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، دما و رطوبت اتاق را در سطح مناسبی حفظ کنید.

بهتر است در روزهای بسیار گرم از منزل خارج نشوید و برای اینکه محل زندگی شما مکان راحتی باشد از شروع صبح با استفاده از دستگاه‌های تهویه مطبوع دمای اتاق را در سطح ۲۸ درجه یا کمتر و رطوبت آن را در سطح ۷۰ درصد یا کمتر حفظ کنید.

روشن و خاموش کردن پیاپی دستگاه تهویه مطبوع باعث افزایش میزان مصرف برق می‌شود. از این رو با استفاده مداوم از دستگاه، البته در حالتی که دما را در سطح نسبتا بالایی تنظیم کرده‌اید و قدرت باد را در وضعیت کنترل خودکار قرار داده‌اید، می‌توانید در مصرف برق صرفه‌جویی کنید.

همچنین بهتر است جهت وزش باد را به سمت دیوار تنظیم کنید تا در معرض مستقیم وزش باد قرار نگیرید. با این حال چنانچه می‌خواهید گردش هوا صورت گیرد یا نسیمی هم به شما بخورد علاوه بر استفاده از دستگاه تهویه مطبوع می‌توانید از یک پنکه نیز استفاده کنید.

به گزارش شبکه تلویزیون ملی ژاپن، اگر دمای هوا در شب برای چندین روز متوالی بالای ۲۵ درجه ثابت ماند، بهتر است دستگاه تهویه مطبوع شما در طول شب در حالت ضعیف تنظیم شده باشد تا بهتر بخوابید. این امر به جلوگیری از گرمازدگی شما در روز بعد کمک خواهد کرد. همچنین توجه داشته باشید که دستگاه‌های تهویه مطبوع باعث خشکی هوا می‌شوند پس لازم است که در طول روز به میزان کافی آب بنوشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha