رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید آمار واکسیناسیون روزانه کرونا در کشور افزایش یابد چون آمار پایین تزریق واکسن، شرایط را در کشور بدتر می‌کند.

تزریق پایین واکسن کرونا شرایط را در کشور بدتر می‌کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محسن زهرایی در تشریح وضعیت کنونی کشور در زیرسویه امیکرون افزود: اگر آمار واکسیناسیون در کشور روند صعودی نداشته باشد باید منتظر باشیم این موج بخشی زیادی از جامعه را درگیر کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر کل تزریق واکسن کرونا در کشور به ۱۰۰ هزار تزریق در روز نمی‌رسد و دز سوم به سختی به ۱۰۰ هزار دز رسیده است.

زهرایی خاطرنشان کرد: این آمار واکسیناسیون کرونا در کشور کافی نیست و با این تعداد کم از موج عقب هستیم و باید آمار تزریق واکسن کرونا را به ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار دز در روز برسانیم.

وی ادامه داد: در موج هفتم کرونا هم آمار ابتلا روند افزایشی دارد و اکنون مهمترین هدف ما کنترل آمار مرگ و میر این نوع ویروس کروناست.

زهرایی اظهار داشت: با انجام واکسیناسیون گسترده در کشور، سویه امیکرون در پیک ششم عملا آمار بالایی از ابتلا به این سویه را شاهد بودیم اما مرگ و میر آن خوشبختانه بالا نبود.

براساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۷۹۵ نفر رسید و ۱۰۵۲۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۴۴۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۳۵۹ هزار و ۴۸۹ نفر رسید. تا کنون هفت میلیون ۷۵ هزار و ۹۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۲۸۳ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۶۹۵ نفر دُز دوم و ۳۰ میلیون و ۶۲ هزار و ۵۲۱ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۲ میلیون و ۹۷۹ هزار و ۴۹۹ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۱۰۶ هزار و ۹۲۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

اکنون ۵۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۹۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha