رویداد ستاره طلایی با حضور اینفلوئنسرها و هنرمندان  برای رونمایی از محصولات هیرتامین برگزار شد. بلافاصله مالک ایرانی شرکت آمریکایی هیرتامین اعلام کرد که هیچ نمایندگی در ایران ندارد و هرگونه نسبتی را با این مراسم تکذیب کرد.

رونمایی از هیرتامین تقلبی با مجوز سازمان غذا و دارو!

شرکت افق دارو پارس که یک شرکت وارداتی در زمینه دارو و مکملهاست محصولی بنام هیرتامین را در این مراسم رونمایی کرد که ظاهرا شباهت زیادی به محصولی که در آمریکا تولید میشود دارد.

ادعای ورود این محصولات در بازار در حالی مطرح میشود که وبسایت مکمل اصلی در کشور ما فیلتر است. حتما یادمان نرفته ما در شرایط تحریم ظالمانه قرار داریم و بسیاری از داروهای حیاتی و مورد نیازمان هم به دلیل کارشکنی های این کشور به دستمان نمیرسد حالا جز تجارت میلیاردی مکمل چه اهمیت دیگری دارد که اینهمه ماجرا بافته شود تا بگوئیم ما همان هیرتامین آمریکایی هستیم. هرچند گفته میشود این مکمل در خودکشور آمریکا هم مجوزهای لازم را دریافت نکرده است و بسیاری از کاربرانی که آن را مصرف کرده اند نتیجه چندانی از آن ندیده اند.

محصولی که در تهران از آن رونمایی شده به لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با محصول اصلی ندارد و فقط ظاهر کپسولها با یکدیگر متفاوتند.

طبق مجوزی که سازمان غذا و دارو به شرکت افق پارس دارو داده دقیقا به آن اشاره شده است با این تفاوت که هیرتامین را هیرتآمین نوشته است. شاید این هم شگردی باشد برای فرار از مسائل حقوقی که ممکن است گریبانگیر مالکین این شرکت شود.

با گذشت چند روز سازمان غذا و دارو هنوز هیچ واکنش و توضیحی به این اتفاق نشان نداده است.

از آنجا که این شرکت به عنوان یک شرکت وارداتی شروع به فعالیت کرده و با توجه به بیانیه ای که شرکت هیرتامین در صفحه خود منتشر کرده و ارتباط خود را با این رویداد و محصول به طور کلی نفی کرده آیا این شروع یک کلاهبرداری نیست که محصولی با شکل و شمایل یک برند وارد و یا تولید کنیم؟ایا اینکار بازی با آبروی کشور و صنعت داروی در سطح بین الملل نیست؟

افق تولید داروپارس در استراژی خود مینویسد: استراتژی ما تحقیق و تولید داروهای نوآورانه، با کیفیت بالا و مورد نیاز است اما آیا این یک حرکت نوآورانه با کیفیت بالاست؟ درست است که ما هنوز قانون کپی رایت را در کشور رعایت نمیکنیم اما با وجود فضای مجازی و اخباری که هر روز مرزها در مینوردند کپی رنگ و جلد و نام یک برند را میتوان نوآورانه دانست؟

آیا برای آن 127 سازمان خارجی که با آنها همکاری های تحقیقاتی دارید، توضیحی برای رونمایی از محصول تقلبی و کپی از برند و ظاهر محصول آماده کرده اید؟

رونمایی از هیرتامین تقلبی با مجوز سازمان غذا و دارو!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha