دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 342921

به افراد زیر ۴۰ سال توصیه می‌شود برای جلوگیری از سندرم مرگ ناگهانی بزرگسالان (SADS) قلب خود را چک کنند.

سندرم مرگ ناگهانی بزرگسالان (SADS) چیست؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا؛ صرف نظر از این که آیا یک سبک زندگی مناسب و سالم داشته اند یا خیر، مشاهده شده است که افرادی در هر سن بر اثر سندرم معروف به "SADs" جان خود را از دست داده اند.

کالج سلطنتی پزشکان عمومی استرالیا، سندرم SADS را به عنوان یک اصطلاح فراگیر برای مرگ‌های غیرمنتظره در میان بزرگسالان جوان تعریف کرده که بیشتر در میان افراد زیر ۴۰ سال رایج است. این اصطلاح زمانی به کار می‌رود که کالبد شکافی پس از مرگ قادر به تعیین علت مرگ نباشد.

به گفته پزشکان، قلب افراد زیر ۴۰ سال بدون توجه به این که سبک زندگی آن‌ها چقدر سالم است، باید مورد بررسی قرار گیرند. احتمال شیوع سندرم "SADs" در بین جوانان سالم و فعال زیاد است. علائم این سندرم مبهم شامل سابقه خانوادگی تشخیص SADS، مرگ غیر قابل توضیح ناگهانی یکی از اعضای خانواده، غش کردن، یا تشنج در حین ورزش یا هنگام هیجان است.

مرگ ناگهانی قلبی بدون هشدار معمول است. علائم هشداردهنده در صورت بروز می‌توانند مورد توجه قرار نگیرند. علائم مرگ ناگهانی قلبی شامل غش بدون دلیل پزشکی، تنگی نفس یا درد قفسه سینه است.

اکثر مرگ و میرهای ناگهانی قلبی در افراد مسن، به ویژه افراد مبتلا به بیماری قلبی رخ می‌دهند؛ اما ایست قلبی ناگهانی علت اصلی مرگ و میر در میان بزرگسالان جوان است. به طوری که از هر ۵ بیمار یک نفر زیر ۴۰ سال دچار حمله قلبی می‌شود و حمله قلبی در دهه بیست یا اوایل سی سالگی شایع‌تر است.

علت سندرم مرموز چیست؟

سیگنال الکتریکی معیوب در قلب اغلب علت مرگ ناگهانی قلبی است. کارشناسان توضیح می‌دهند که در طول ضربان قلب بسیار سریع، حفره‌های پایینی قلب (بطن‌ها) بدون پمپاژ خون می‌لرزند که به آن فیبریلاسیون بطنی می‌گویند که به معنای ضربان قلب نامنظم است. شرایط مختلفی وجود دارد که می‌تواند خطر مرگ ناگهانی را افزایش دهد، از جمله موارد زیر:

هیپرتروفی میوکارد

اختلالات ریتم قلب

آسیب حاد قفسه سینه

نقص مادرزادی قلب

مردها بیشتر از زن‌ها دچار این سندرم می‌شوند

برای یک فرد به ظاهر سالم زیر ۳۵ سال مرگ بر اثر سندرم SADS بسیار نادر است. با این حال، مشاهده شده که این بیماری در مردان بیشتر از زنان است. اگرچه مرگ ناگهانی در جوانان نادر است، اما افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند و با هر یک از علائم "SADs" مواجه می‌شوند، باید اقدامات احتیاطی انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha