سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 342971

هوا گرم است و خوابیدن زیر باد کولر هم عوارضی چون خشک شدن راه های تنفسی، گرفتگی عضلات و سردردهای میگرنی و سینوسی دارد. با نزدیک شدن به اواسط تابستان گرمای هوا بیش از گذشته غیر قابل تحمل می‌شود و شاید تنها راه حل برای افراد گرمایی خوابیدن زیر باد کولر باشد اما استفاده از کولر و پنکه به صورت مداوم و خوابیدن زیر باد آن قطعا عوارضی به دنبال خواهد داشت. 

با کولر در شب خداحافظی کنید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، تحریک سینوس ها و میگرن، قرار گرفتن در معرض باد پنکه سبب می شود شما بیشتر دچار آبریزش بینی و سردردهای سینوسی شوید. همچنین اگر مبتلا به میگرن هستید باد سرد، می‌تواند آن را فعال کند. جریان مستقیم هوا راه مخاط و بینی را خشک می‌کند و در صورت خشکی بیش از حد بینی و مخاط، بدن عکس العمل نشان می‌دهد و شروع به تولید ماده مخاطی برای جبران آن می کند. خشکی بینی روی سینوس ها هم تأثیر می گذارد و باعث افزایش سردردهای سینوسی می‌شود.

گرفتگی عضلات

دما هنگام شب به سرعت کاهش می یابد اما زمانی که در این هوا در برابر یک باد سرد هم باشید، دچار گرفتگی عضلات می شوید. پنکه ها همچنین هوای خنک را غلیظ‌تر می کنند .

از طرف دیگر اگر شب های گرمی را پشت سر می گذارید، روشن بودن پنکه باعث افزایش جریان این هوای گرم می‌شود و این پخش کردن گرمای هوا می تواند عاملی برای حالت تهوع و سردرد باشد.

خشک شدن دهان و راه بینی

مطالعات نشان می دهد که روشن بودن پنکه باعث بخار کردن عرق و رطوبت در بدن می‌شود و عاملی برای کم آبی و خشکی دهان و راه بینی است. اگر در یک محیط خشک زندگی می‌کنید، باید توجه بیشتری داشته باشید زیرا ممکن است این نتایج زودتر اثر کند. عموماً قرار دادن یک لیوان آب موقع خواب، برای بازیابی خشکی و رطوبت مناسب خواهد بود.

اگر این بیماری‌ها را دارید، کولر را فراموش کنید

دچار آسم یا آلرژی هستید/پنکه یا کولر می‌تواند رگباری از گرد و غبار و ذرات گرده را در محیط پخش کند. بنابراین اگر آسم یا آلرژی دارید، گرد و غبار در اطراف شما می‌تواند علایم را بدتر یا تحریک کند.

پوست خشک دارید/قرار گرفتن مداوم یا طولانی مدت در معرض تهویه هوا بر سلامت پوست تأثیر می‌گذارد، به این دلیل که PH طبیعی پوست اسیدی است، اما زمانی که در معرض محیط‌هایی با سطوح رطوبت کم قرار می‌گیرد، قلیایی می‌شود. این کار باعث خشک شدن پوست و کاهش قدرت دفاعی آن می‌شود.مبتلا به سردردهای سینوسی هستید/قرار گرفتن در معرض مستقیم باد کولر گازی و آبی باعث التهاب سینوزیت ها و در نتیجه سردرد مزمن می شود.

خنک شدن بدون نیاز به کولر

1- روتختی و روبالشی خود را برای چند دقیقه در یخچال یا فریزر قرار دهید. آن‌ها را در یک کیسه پلاستیکی بگذارید. این کار شاید نتواند تمام شب شما را از گرما حفظ کند اما برای مدتی احساس گرما را کم خواهد کرد.

2- روشی که به آن روش مصری می‌گویند از این قرار است که یک ملافه یا حوله را در آب سرد قرار می‌دهند و از آن به عنوان پتو استفاده می‌کنند.

3- قبل از خواب یک لیوان آب بنوشید تا از سر تا پا آب بدن تامین شود. عرق کردن در خواب می‌تواند باعث کم آب شدن بدن در طول شب شود، بنابراین از قبل کمی آب وارد بدن خود کنید.

4- یک ملافه مرطوب را جلوی پنجره آویزان کنید تا کل اتاق خنک شود. نسیمی که به ملافه می‌وزد خیلی سریع دمای اتاق را پایین می‌آورد.

5- تا حد امکان اجاق گاز و وسایل الکترونیکی را روشن نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha