برای داشتن بهترین عملکرد، کودکان در سن مدرسه به چیزی بیش از یک رژیم غذایی سالم و ورزش نیاز دارند. آنها همچنین به خواب فراوان نیاز دارند.

کم خوابی به مغز کودکان آسیب می رساند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از مدیسن نت، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد بچه‌های دبستانی که هر شب کمتر از ۹ ساعت می‌خوابند، در مقایسه با کسانی که ۹ تا ۱۲ ساعت می‌خوابند، تفاوت‌های قابل‌توجهی در برخی از نواحی مغز که مسئول حافظه، هوش و تندرستی هستند، نشان می‌دهند.

«زی وانگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه مریلند، می‌گوید: «ما متوجه شدیم کودکانی که خواب ناکافی، کمتر از ۹ ساعت در شب، در ابتدای مطالعه داشتند، در مقایسه با کودکانی که عادات خواب سالم داشتند، ماده خاکستری کمتر یا حجم کمتری در نواحی خاصی از مغز که مسئول توجه، حافظه و کنترل مهار هستند، داشتند.»

وانگ در ادامه افزود: «این تفاوت‌ها پس از دو سال ادامه یافت، یافته‌ای نگران‌کننده که حاکی از آسیب طولانی‌مدت برای کسانی است که به اندازه کافی نمی‌خوابند».

این تفاوت‌ها با مشکلات شدیدتر سلامت روانی مانند افسردگی، اضطراب و رفتارهای تکانشی در افرادی که خیلی کم می‌خوابیدند مرتبط بود. خواب ناکافی همچنین با مشکلات حافظه، حل مسئله و تصمیم گیری مرتبط بود.

برای ارتقای سلامت مطلوب، آکادمی پزشکی خواب آمریکا به کودکان ۶ تا ۱۲ ساله توصیه می‌کند که هر شب ۹ تا ۱۲ ساعت بخوابند.

برای مطالعه جدید، محققان اطلاعات جمع آوری شده از بیش از ۸۳۰۰ کودک ۹ تا ۱۰ ساله را که در مطالعه رشد شناختی مغز نوجوانان شرکت کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. محققان اسکن‌های MRI، سوابق پزشکی و نظرسنجی‌هایی را که بچه‌ها و والدینشان در شروع مطالعه و در معاینه ۱۱ تا ۱۲ سالگی پر کردند، بررسی کردند.

آکادمی اطفال آمریکا به والدین توصیه می‌کند که عادات خواب سالم را در کودکان خود ایجاد کنند. توصیه‌های آن شامل اولویت دادن به خواب کافی در خانواده، حفظ برنامه خواب منظم، ترویج فعالیت بدنی در طول روز، محدود کردن زمان استفاده از صفحه نمایش و پرهیز از صفحه نمایش یک ساعت قبل از خواب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha