سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 34310
سلامت نیوز: مقامات بهداشتی آمریكا اعلام كردند: یك ویروس نادر طی دو سال گذشته بیش از 100  نفر را در ژاپن، فیلیپین، آمریكا و هلند مبتلا كرده و جان سه نفر را نیز گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا در یك گزارش هفتگی منتشر كرد كه این عامل بیماری زا یك enterovirus68 انسانی (HEV68 ) است كه علائم تنفسی آن بویژه در كودكان می‌تواند خطرناك باشد.

به گزارش پایگاه اینترنتی ریلكس نیوز، در 6 شاخه جداگانه از این ویروس كه در سراسر جهان مشاهد شده است، بیماران معمولا علائمی چون سرفه، خس‌خس سینه و دشواری در تنفس را تجربه كرده‌اند. بیشترین تعداد مبتلایان در ژاپن گزارش شده به طوری كه مقامات محلی بهداشت عمومی در این كشور سال گذشته بیش از 120 مورد را گزارش كردند.

همچنین طبق اعلام مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا، شمار مبتلایان به این ویروس در فیلیپین در اواخر سال 2008 و اوایل سال 2009 میلادی، 21 نفر گزارش شده كه دو نفر از آنها نیز فوت كرده‌اند. دیگر موارد ابتلا در هلند و ایالت‌های جورجیا، پنسیلوانیا و آریزونای آمریكا مشاهده شده‌اند كه طی دو سال گذشته تعداد كلی آنها به 95 مورد رسیده است.

این ویروس نادر شباهت بسیار به ویروس انسانی«rhinovirus» دارد كه عامل بروز سرماخوردگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha