شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 343322

تحقیقات نشان داده است که فلاوانول‌های موجود در کاکائو می‌توانند به کاهش فشار خون کمک کنند. فلاوانول‌ها زیرگروهی از فلاونوئیدها، یک ترکیب گیاهی هستند که در غذاها و نوشیدنی‌های رایج مانند چای، زغال‌اخته، آب انگور و کاکائو یافت می‌شوند.

تاثیر مصرف کاکائو در کاهش فشار خون

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، یک مطالعه جدید در ‌نشریه پزشکی مدیکال‌نیوز تودی نشان داده است که فلاوانول‌های کاکائو ممکن است سفتی شریان را کاهش دهد و فشار خون را در بزرگ سالان پایین بیاورد، اما فقط زمانی که فشار خون بالا باشد.محققان این مطالعه می‌گویند که مطالعات بالینی ‌قبلی آثار کاهش فشار خون و کاهش سفتی شریانی فلاوانول‌های کاکائو (CF) را در انسان‌های سالم نشان داده ‌است.

با ‌این‌ حال، از آن جایی که این مطالعات در محیط‌های کاملاً کنترل‌ شده بودند، محققان می‌خواستند ببینند این مداخله در سناریوهای واقعی چقدر خوب عمل می‌کند.این مطالعه شامل 11 بزرگ سال سالم بود که دوزهای متناوب کپسول فلاوانول کاکائو و کپسول دارونما را به ‌مدت هشت روز دریافت کردند.

نتایج نشان داد که فلاوانول‌های کاکائو در کاهش فشار خون و کاهش سفتی شریان موثر است به‌طوری‌که فشار خون سیستولیک در طی ۱۲ ساعت حدود ۴/۱میلی‌متر جیوه کاهش یافت.یکی از نگرانی‌هایی که درباره استفاده از فلاوانول‌های کاکائو برای کاهش فشار خون وجود دارد، خطر افت بیش از حد فشار خون است. با ‌این ‌حال، در این مطالعه، محققان دریافتند که کاکائو زمانی که فشار خون پایین‌تر بود، تأثیر کمتری داشت که نشان می‌دهد یک مداخله بی‌خطر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha