دبیر قرارگاه اصلاح سیاست‌های ارزی دارو با بیان اینکه طرح دارویار در حال حاضر تنها برای داروهای تولید داخل اجرا می‌شود، گفت: داروهای وارداتی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی همچنان مشمول ارز دولتی می‌شوند.

چرا طرح دارویار تنها برای داروهای تولید داخل اجرا شد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،«حیدر محمدی» دبیر قرارگاه اصلاح سیاست‌های ارزی دارو در پاسخ به این موضوع که شائبه‌هایی مبنی بر اینکه بیمه‌های پایه و از جمله تأمین اجتماعی هنوز نتوانسته‌اند به تعهدات خود در طرح دارویار عمل کنند، گفت: این موضوع صحت ندارد و بیمه‌ها در حال حاضر پول داروخانه‌ها را پرداخت می‌کنند. سازمان برنامه و بودجه نیز در حال حاضر 4 هزار میلیارد تومان پرداخت کرده است و در حال حاضر مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

وی همچنین با بیان اینکه پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها در حال انجام است، گفت: بیمه تأمین اجتماعی مقداری به لحاظ زمانی عقب است که دلیل آنهم بدهی‌های قبلی آن به داروخانه‌ها است که ارتباطی به طرح دارویار ندارد.

محمدی یادآور شد: کل عدد برای طرح دارویار 73 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. با توجه به 4 هزار میلیارد تومانی که سازمان برنامه و بودجه در اختیار بیمه‌ها گذاشته است، بیمه سلامت از این طریق توانسته است تمامی مطالبات داروخانه‌ها را برای طرح دارویار تسویه کند و سازمان تأمین اجتماعی نیز در حال انجام این کار است. الان بیمه‌ها بودجه دارند و می‌توانند این کار انجام دهند.

محمدی یادآور شد: طرح دارویار در حال حاضر برای داروهای تولید داخل اجرا شده است و هنوز برای داروهای خارجی و وارداتی، شیرخشک، تجهیزات پزشکی اجرا نشده است.

وی در مورد زمان اجرای آن نیز گفت: برای اجرای این طرح باید دستورات لازم صادر شود، اما به ما گفته‌اند فعلا اجرای این طرح را برای داروهای وارداتی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی اجرا نکنیم و ارز دولتی همچنان به آنها اختصاص داده شود تا ستاد تنظیم بازار و هیئت دولت نیز اجرای آن را برای این گروه مصوب کند.

محمدی یادآور شد: علاوه بر بیمه‌های پایه، بیمه‌های تکمیلی نیز می‌توانند پای کار بیایند، اما علی‌رغم درخواست هنوز پاسخی به طرح دارویار داده نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha