رئیس بیمارستان روانپزشکی رازی، به تشریح مسائل و مشکلات و چالش های بیماران روانپزشکی پرداخت.

یک سوم بیماران بستری در بیمارستان روانپزشکی رازی، خانم هستند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، امید رضایی، روز دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل بیمارستان روانپزشکی رازی برگزار شد، گفت: سابقه تأسیس این مرکز به سال ۱۲۹۷ باز می‌گردد که البته در نقطه کنونی نبود.

وی با اشاره به وجود ۱۱۰۰ تخت بیمارستانی در مرکز روانپزشکی رازی، افزود: در حال حاضر حدود ۹۵۰ بیمار در این مرکز حضور دارند که نیمی از آنها ساکنین همیشگی بیمارستان رازی هستند.

رضایی با عنوان این مطلب که هر بیمار روانپزشکی در این مرکز یک کلاس درس است، گفت: ما نیازمند نگاهی نو به مرکز روانپزشکی رازی هستیم.

وی با عنوان این مطلب که هزینه روزانه یک بیمار با پوشش بیمه‌ای ۵۰ هزار تومان است، افزود: خدماتی که در این مرکز ارائه می‌شود، به مراتب با کیفیت تر از بخش‌های خصوصی است که هزینه‌های گزافی از بیمار دریافت می‌کنند.

رئیس مرکز روانپزشکی رازی ادامه داد: اگر خیرین و نیکوکاران نبودند، این مرکز هم نبود.

وی افزود: تا شعاع چند کیلومتری این مرکز، هیچ درمانگاه و بیمارستانی نیست. لذا، راه اندازی بخش‌های درمانی غیر روانپزشکی در این مرکز در دستور کار قرار گرفته است.

رضایی گفت: به دنبال احداث بیمارستان جایگزین هستیم که نامه نگاری‌های آن نیز انجام شده است.

وی با بیان این مطلب که بیمارستان روانپزشکی رازی یک "مگاهاسپیتال" است، افزود: در تعامل با چند بیمارستان، تفاهمنامه امضا کرده ایم که بیماران روانپزشکی رازی را برای درمان‌های غیر روانپزشکی، پذیرش کنند.

رضایی گفت: بیمار اعصاب و روان ممکن است برای کارهای درمانی غیر روانپزشکی نتواند به هر مطب و کلینیکی مراجعه کند، از همین رو تلاش کرده ایم متخصصین را به این مرکز بیاوریم.

وی با طبقه بندی بیماران به شدید و خفیف، افزود: یک سوم بیماران بستری در این مرکز، خانم هستند.

رضایی با عنوان این مطلب که بیشترین میزان مراجعات سرپایی اعصاب و روان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، گفت: بیشترین موارد بستری را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی از وجود بخش فوق تخصصی روانپزشکی کودک و نوجوان در بیمارستان روانپزشکی رازی خبر داد و افزود: ۳۰ تخت در این بخش داریم که شامل افراد زیر ۱۸ سال می‌شود.

رضایی از حضور ۳۵ متخصص روانپزشکی هیأت علمی و غیر هیأت علمی در بیمارستان روانپزشکی رازی خبر داد و گفت: ۵۰ متخصص، ۴۹ رزیدنت روانپزشکی، ۶۰ روانشناس، ۴۴ مددکار و ۵۰۰ نفر پرسنل پرستاری، در این مرکز خدمت می‌کنند.

وی با عنوان این مطلب که شایع‌ترین اختلالات روانپزشکی در جامعه افسردگی است، افزود: بیشترین علت بستری بیماران روانپزشکی در مرکز رازی، اختلالات خلقی است.

رضایی با بیان این مطلب که بیماران روانپزشکی رازی از ۹ سال تا ۱۰۰ سال هستند، گفت: بیمار ۱۰۱ ساله هم در این مرکز حضور دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های حمایتی خیرین و نیکوکاران برای بیماران روانپزشکی رازی، افزود: چندی قبل ۸۰ نفر از بیماران ما عازم مشهد مقدس شدند.

رضایی با اشاره به وسعت ۱۰۰ هکتاری بیمارستان روانپزشکی رازی، گفت: طرح باغات درمانی، یکی از ایده‌های ما برای بیماران روانپزشکی است.

وی افزود: ایجاد مرکز مداخله در بحران‌های روانی که ناشی از خشونت، درگیری و ضرب و شتم خانوادگی است، یکی از برنامه‌های بیمارستان روانپزشکی رازی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha