کارشناس مسئول برنامه بهداشت و آب و فاضلاب معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا گفت: با توجه به مشکل قطعی آب و کم‌آبی در همدان توصیه می‌شود شهروندان تمامی آب‌های مصرفی برای آب شرب را بجوشانند تا از سلامت آن مطمئن شوند.

همدانی‌ها تمام آب‌های مصرفی برای شرب را بجوشانند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مهدی خدابخشی اظهار کرد: مردم همدان آب شرب مصرفی را بین یک تا سه دقیقه در حال جوش بگذارند تا میکروب‌ها و میکروارگانیسم‌های آن از بین برود و افرادی که دستگاه تصفیه دارند نیز بهتر است آب را بجوشانند و با اطمینان‌خاطر آب مصرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه تصفیه تاحدودی میکروارگانیسم‌های موجود در آب را می‌گیرد اما به علت کوچکتر بودن میکروارگانسیم‌ها از فیلتر نیز تعدادی عبور می کند بنابراین بهترین راه برای مصرف آب سالم جوشاندن آن است.

خدابخشی با اشاره به تغییر رنگ آب مصرفی در شهر همدان توضیح داد: با توجه به قطعی آب در همدان و شکستگی سیستم آبرسانی به منازل و وقوع مکش حین قطع و وصل شدن نیز آب داخل لوله ممکن است دچار آلودگی شود که به این ترتیب بهتر است آب‌های مصرفی برای شرب را بجوشانند.

وی با بیان اینکه آب‌های مصرفی برای مباحث شستشو و غیرشرب مشکلی نداشته اما آب را بهتر است برای آشامیدن بجوشانند، ادامه داد: با توجه به اینکه آب برای پخت و پز در حرارت بالا جوشانده می‌شود، مشکلی به وجود نمی‌آید.

خدابخشی با تأکید بر اینکه خانواده‌هایی که افراد حساس، مسن و کودک دارند، بهتر است از روش مطمئن استفاده کرده و آب را بجوشانند، یادآور شد: دستگاه تصفیه آب میکروارگانسیم‌های آب را از بین نمی‌برد و بیشتر برای حذف سختی آب استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه معاونت بهداشتی به صورت مداوم شاخص سلامت آب را مورد سنجش قرار می‌دهد و میزان کلر آب را می سنجد اما تغییر رنگ آب به علت وقوع مکش در زمان قطعی آب به داخل لوله تراوش می کند که این موضوع اجتناب ناپذیر بوده و باید در حال حاضر شهروندان موضوع را رعایت کنند تا مشکل رفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha