یک متخصص طب ایرانی، در مورد سبک زندگی سالم با رعایت توصیه های طب سنتی ایرانی، توضیحاتی ارائه داد و گفت: در طب ایرانی به خوردن غذا در ساعاتی از شبانه روز که هوا متعادل است، توصیه شده است.

زمان خوردن غذا بر اساس طب ایرانی/بهترین خوراکی های همراه غذا

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، الهام پارسا، در برنامه «ضربان» شبکه سلامت در رابطه با اصول صحیح تغذیه از نگاه طب ایرانی، توضیحاتی ارائه داد.

وی از طب سنتی ایرانی به عنوان سبک زندگی سالم نام برد و گفت: سبک زندگی سالم به ۶ دسته تقسیم می‌شود که عبارتند از؛ ۱- خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها، ۲- خواب و بیداری، ۳- روحی روانی، ۴-ورزش و فعالیت بدنی، ۵- هوا، ۶ -دفع مواد زائد از بدن

پارسا تاکید کرد: در طب سنتی، یک پزشک قبل از درمان بیماری، موظف به آموزش سبک زندگی درست و سالم نگه داشتن مردم است.

وی، سالم ماندن را به دنبال سالم زیستن، امکان‌پذیر دانست و درباره رعایت اصول صحیح تغذیه، گفت: در هر وعده غذایی تنها یک نوع غذا میل کنید، همچنین از مصرف غذاهای مانده، پرهیز کنید.

پارسا، سبزی خوردن و زیتون را بهترین خوراکی‌های همراه با غذا دانست و افزود: توصیه می‌شود ماست و سالاد همراه با غذا مصرف نشود.

وی به ساعت مناسب غذا خوردن اشاره کرد و داشتن اشتهای واقعی برای خوردن یک وعده غذایی را از اصول طب ایرانی برشمرد و گفت: در طب ایرانی به خوردن غذا در ساعاتی از شبانه روز که هوا متعادل است، توصیه شده است. برای مثال در فصل زمستان توصیه به خوردن ناهار کامل‌تر و در فصول گرم سال توصیه به خوردن صبحانه و شام کامل‌تر شده است.

پارسا به این نکته مهم اشاره کرد که انواع محصولات لبنی بهترین منبع کلسیم قابل جذب در بدن هستند و با توجه به طبع سرد آنها، به مصرف لبنیات همراه با مصلح گرم، توصیه می‌شود.

وی، سوءمزاج‌های معده، ترشحات پشت حلق و ریزه خواری‌ها را باعث افزایش و تشدید اشتها ذکر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha