مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمان گفت: یک میلیون و ۱۳۰ هزار نفر از جمعیت استان با تنش آبی روبه‌رو هستند که با اجرای پروژه‌های تأمین آب، بیش از ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت استان از تنش آبی خارج می‌شوند.

19 شهر استان کرمان گرفتار تنش آبی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ، علیرضا عبدیان با بیان اینکه استان کرمان 23 شهرستان دارد که 63 درصد جمعیت استان شهری هستند، گفت: 99.9 درصد جمعیت شهری استان از نعمت آب شرب برخوردارند که 5شهر استان از آب سطحی استفاده می‌کنند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به اینکه 5 هزار و 626 روستا در استان کرمان داریم، افزود: 528 حلقه چاه برای آب شرب روستاها مورد استفاده قرار می‌گیرد و تقریباً 100 درصد جمعیت روستایی از آب چاه‌ها استفاده می‌کنند و 717 روستای بالای 20 خانوار در استان کرمان شبکه آبرسانی ندارند.


وی با بیان اینکه 47 هزار و 500 انشعاب فاضلاب شهری داریم که عمدتاً در شهر کرمان است، ادامه داد: امسال تنش آبی کمتری بویژه در شهر کرمان داشتیم و قرارگاه رصد و پایش گذر از تابستان در استان کرمان برای کم کردن مشکلات آبی تشکیل و راه‌اندازی شد.


عبدیان با اشاره به اینکه 19 شهر استان کرمان، تنش آبی دارند که از این تعداد 2شهر بحرانی هستند و امسال برنامه‌ریزی شد که مشکلات به حداقل برسد، گفت: با حفر چاه 200 لیتر در ثانیه به آب شرب شهر کرمان اضافه شد و تنش آبی به حداقل رسید.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به اینکه در سیل مردادماه در استان، 208 روستا و 3شهر قطعی آب داشتند که در مدت 7 روز آب اکثر روستاها وصل شد، بیان کرد: برای حل مشکل آب، کار شبانه‌روزی انجام شد و وزارت نیرو از 12 استان برای ما نیروی فنی اعزام کرد تا مشکل آب شهر رفسنجان برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha