وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش ۳۰ درصدی صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران و نیز گسترش واحدهای آموزش به بیمار و پرستار پیگیر با هدف ارتقای سلامت مردم و کاهش مراجعه مجدد به بیمارستان‌ها خبر داد.

افزایش ۳۰ درصدی صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا بهرام عین‌اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان زعیم پاکدشت، گفت: یکی از خدماتی که به مردم می‌توان ارائه کرد، خدمات پرستاری در منزل است. این خدمات هنوز بین مردم رواج پیدا نکرده و اغلب تصور می‌شود برای دریافت خدمت حتما باید به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه صورت گیرد؛ در حالی که خدماتی مانند توانبخشی در منازل نیز قابل ارائه است.

وزیر بهداشت افزود: به دنبال این هستیم که با علمی شدن خدمات پرستاری در منزل، این خدمات نهادینه شود. این امر می‌تواند در توانبخشی بیماران بسیار موثر باشد و از میزان مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بکاهد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر مراکزی وجود دارند که بدون در اختیار داشتن پرستار حرفه‌ای و با روش‌های غیرعلمی خدمات پرستاری ارائه می‌دهند؛ در حالی که این کار حتماً باید به شیوه علمی و توسط پرستاران دارای صلاحیت انجام شود.

عین اللهی گفت: پروانه‌های لازم برای ارائه این‌گونه خدمات در منزل به پرستاران اعطا شده و این اقدام اشتغالزایی نیز در پی دارد.

وزیر بهداشت همچنین از توسعه واحدهای آموزش به بیمار و پرستار پیگیر به عنوان اقداماتی یاد کرد که علاوه بر توسعه خدمات پرستاری، به ارتقای سلامت مردم و کاهش مراجعه مجدد به بیمارستان‌ها می‌انجامد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha