اگرچه مشخص نیست دیابت چگونه ممکن است با کم شنوایی مرتبط باشد، بسیاری از افراد هر دو بیماری را به طور همزمان تجربه می کنند.

دیابت و کم شنوایی با هم مرتبط هستند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی نیوز انجمن دیابت آمریکا تخمین می زند که حدود 37 میلیون آمریکایی دیابت دارند. این در حالی است که حدود 34.5 میلیون نفر از آنها نیز نوعی کم شنوایی دارند.

بر اساس یک مطالعه اخیر، کاهش شنوایی در افراد مبتلا به دیابت دو برابر بیشتر از افرادی است که این بیماری را ندارند. حتی برای 133 میلیون نفر مبتلا به پیش دیابت، میزان کاهش شنوایی 30 درصد بیشتر از افراد دارای قند خون طبیعی است.

این انجمن میگوید که دلیل آن ممکن است این باشد که سطوح بالای قند خون ممکن است به رگ های خونی کوچک در گوش داخلی آسیب برساند. این شبیه راهی است که دیابت می تواند به چشم ها و کلیه ها آسیب برساند.

این انجمن توصیه می کند که افرادی که مشکوک به از دست دادن شنوایی خود هستند، با پزشکان مراقبت های اولیه خود صحبت کنند و سپس به طور بالقوه از یک متخصص شنوایی شناس، یک توزیع کننده سمعک مجاز یا یک پزشک متخصص در مشکلات شنوایی کمک بگیرند.

نشانه های کم شنوایی عبارتند از: درخواست مکرر از دیگران برای تکرار، مشکل در پیگیری مکالمه هایی که بیش از دو نفر را شامل می شود، و فکر می کنید که دیگران در حال زمزمه کردن هستند. آنها همچنین می‌توانند شامل مشکلات شنوایی در مکان‌های پر سر و صدا مانند رستوران‌های شلوغ، مشکل در شنیدن صدای زنان و کودکان کوچک، و بلند کردن صدای تلویزیون یا رادیو برای دیگرانی که در این نزدیکی هستند بسیار زیاد باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha