چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 344418

از بین بردن پف چشم ،درمان خراش، کبودی، تورم و نیش حشره از جمله کاربردهای متفاوت چای کیسه ای است همه ما از چای کیسه‌ای در مواقعی استفاده کرده‌ایم که برای دم کردن چای معمولی زمان نداشتیم.

کاربردهای جالب چای کیسه ای

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،اما جالب است بدانید چای کیسه‌ای کاربردهای دیگری هم دارد.در ادامه کاربردهای کمتر شنیده شده چای کیسه‌ای را به شما معرفی می‌کنیم.


از بین بردن پف چشم

اگر به خاطر خواب بد شبانه، چشم های شما پف کنند،چند چای کیسه ای کافئین‌دار ممکن است کمک‌کننده باشد.
آن‌ها را در آب گرم خیس کنید، مثل این که می خواهید یک فنجان چای درست کنید، سپس برای چند دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک شوند. اگر هر کیسه را روی هر چشم به مدت 5 دقیقه بگذارید پف چشم شما را کاهش خواهد داد.


کاهش التهاب و تسکین پوست

اگر به نوعی گیاه سمی برخورد کردید و با بثورات خارش دار و دردناکی روبه رو شدید، چای سیاه ممکن است به کاهش التهاب و تسکین پوست شما کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهد که پانسمان‌های مرطوب تهیه‌شده با چای سیاه می‌توانند در درمان بیماری‌های پوستی که همراه با خارش پوست هستند، مانند درماتیت صورت، کمک‌کننده باشند.


درمان خراش، کبودی و تورم

پانسمان چای سیاه همچنین می‌تواند به کاهش درد و تورم ناشی از خراش‌های کوچک یا کبودی کمک کند. چای کیسه ای را باز و بخارپز کنید و بگذارید خنک شود، سپس آن را چند دقیقه روی ناحیه آسیب دیده فشار دهید.


نیش حشره

یک چای کیسه‌ای می‌تواند روی درد و خارشی که پس از نیش زدن یک حشره ایجاد می‌شود، تأثیر بگذارد. کیسه را خیس کنید، آن را فشار دهید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه روی ناحیه آسیب دیده بماند.


درد دندان

اگر دندان درد دارید، یک چای کیسه ای نعناع فلفلی گرم را روی دندان و لثه خود نگه‌دارید تا دردتان آرام شود. اسید موجود در چای می‌تواند به لخته شدن خون کمک کند. بنابراین چای کیسه ای ممکن است به کنترل خون‌ریزی بعد از کشیدن دندان کمک کند.


اسکراب برای برطرف کردن جوش سرسیاه

اسکراب تهیه شده از برگ های چای سبز می‌تواند پوست چرب را تمیز و به خلاص شدن از شر جوش‌های سرسیاه کمک کند. یک چای کیسه ای را باز کنید و یک قاشق چای‌خوری برگ چای را با کمی آب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. خمیر را به آرامی به مدت دو تا سه دقیقه روی آن ناحیه بمالید و سپس با آب ولرم بشویید. سپس صورت خود را خشک و از مرطوب کننده استفاده کنید.


رشد گیاهان

گیاهان برای رشد سالم به نیتروژن نیاز دارند. برگ های چای مقدار زیادی از آن را دارند. مطالعات نشان می‌دهند که مخلوط برگ‌های چای استفاده شده با خاک می‌تواند به رشد سریع‌تر شاخه‌ها و ریشه‌ها کمک کند و تولید مواد شیمیایی را در گیاهان افزایش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha