یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 344749

یک مطالعه جدید نشان داده که کاهش مصرف یک گرم نمک در روز ممکن است خطر بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد.

کاهش نمک، سکته کمتر!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان از Medical News Today، الگوهای کامپیوتری نشان می‌دهند کاهش مصرف نمک تنها به میزان یک گرم در روز، می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ جان چهار میلیون نفر را در چین نجات دهد. با توجه به بزرگی جمعیت چین، این امر فواید زیادی برای سلامت جهانی به‌همراه خواهد داشت.

این مطالعه نشان داد که کاهش مصرف نمک به میزان یک گرم در روز می‌تواند میانگین فشار خون سیستولیک را 1.2 میلی‌متر بر جیوه کم کند و خطر ابتلا به بیماری ایسکمیک قلبی (وضعیتی که در آن قلب به میزان کافی خون حاوی اکسیژن و مواد مغذی را دریافت نکرده و به درستی کار نمی‌کند) را تا ۴ درصد و خطر سکته مغزی را تا ۶ درصد کاهش دهد.


نمک که همچنین به‌عنوان کلرید سدیم شناخته می‌شود، بخشی ضروری از رژیم غذایی است. نمک به‌طور طبیعی در برخی غذاها مانند شیر وجود دارد. این ماده معدنی به دلایل زیادی مهم است، از جمله این که به تعادل سطح مایعات در بدن کمک می‌کند.


طبق گفته دانشمندان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، بدن انسان برای هدایت تکانه‌های عصبی، انقباض و شل‌کردن عضلات و حفظ تعادل مناسب آب و مواد معدنی به مقدار کمی سدیم نیاز دارد.طبق دستورالعمل‌های غذایی، افراد ۱۴ ساله و بالاتر می‌توانند روزانه دو هزار و ۳۰۰ میلی‌گرم سدیم مصرف کنند. مصرف بیش از حد نمک می‌تواند باعث مشکلات سلامتی مانند سنگ کلیه، افزایش فشار خون و بیماری قلبی شود.

به گفته انجمن قلب آمریکا، مصرف بیش از حد نمک خطر ابتلا به بیماری‌های بزرگ‌شدن عضله قلب، سردرد، سکته مغزی، فشار خون بالا، پوکی استخوان، سرطان معده، احتباس آب، نفخ و چاقی را افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha