مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی گفت که پوشش بیمه‌ای خدمات درمان ناباروری مصوبه بسیار خوبی است و استقبال خوبی هم از آن شده است.

زایمان طبیعی در کدام بیمارستان‌ها رایگان است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، شهرام غفاری افزود: هزینه‌های درمان ناباروری مطابق قانون از ابتدای سال ۱۴۰۰ توسط سازمان تأمین‌اجتماعی قابل پرداخت است و تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان به بیماران بیمه‌شده پرداخت و بیش از ۱۵ هزار پرونده نیز در این زمینه تشکیل شده است.

غفاری گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۰ مرکز درمان ناباوری در کشور وجود دارد که حدود نیمی از آنها دولتی و مطابق قانون طرف قرارداد تامین‌اجتماعی هستند. مراکز خصوصی را نیز ما برای انعقاد قرارداد اعلام آمادگی کرده‌ایم و برخی از آنها نیز طرف قرارداد هستند. با توجه به الزام قانونی اخیر در این زمینه، سازمان تأمین‌اجتماعی آماده انعقاد قرارداد با همه مراکز درمانی ناباروری است.

وی افزود: درحال حاضر ۹۰ درصد هزینه‌های خدمات درمانی ناباوری در مراکز دولتی توسط سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود. در مراکز خصوصی نیز ۹۰ درصد هزینه خدمات براساس تعرفه عمومی غیردولتی پرداخت می‌شود. پوشش بیمه‌ای خدمات درمان ناباروری، مصوبه بسیار ارزشمندی است که استقبال خوبی نیز از آن شده و با تحت پوشش قرار گرفتن این خدمات، شاهد استقبال و درخواست بیشتری برای این خدمات خواهیم بود و امیدواریم با افزایش استقبال، ظرفیت ارائه خدمات نیز افزایش یابد.

غفاری همچنین گفت: عدم تمایل مراکز درمان ناباروری خصوصی به انعقاد قرارداد با بیمه‌ها در برخی موارد ناشی از تأخیر بیمه‌هاست و دلیل دیگر شاید این است که ما هزینه‌ها را مطابق تعرفه عمومی غیردولتی پرداخت می‌کنیم و همچنین اینکه انعقاد قرارداد با بیمه‌ها ممکن است باعث تقید بیشتری شود و برخی مراکز تمایلی به آن ندارند و می‌خواهند با آزادی بیشتری هزینه‌های خود را از بیماران دریافت کنند.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی درباره سایر خدمات این سازمان در ارتباط با بحث فرزندآوری گفت: هزینه زایمان نیز در زایمان طبیعی و سزارین غیرانتخابی در مراکز دولتی به‌طور کامل توسط سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود و زایمان طبیعی برای بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی در مراکز دولتی کاملا رایگان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha