ما در این مقاله به طور کامل درمورد وظایف مراقب کودک و تمامی نکاتی که لازم است در این مورد بدانید، توضیح داده ایم. این موارد شامل تمام چیز هایی می شود که والدین باید از یک پرستار کودک انتظار داشته باشند.

وظایف مراقب کودک و مزایای آن

ما در این مقاله به طور کامل درمورد وظایف مراقب کودک و تمامی نکاتی که لازم است در این مورد بدانید، توضیح داده ایم. این موارد شامل تمام چیز هایی می شود که والدین باید از یک پرستار کودک انتظار داشته باشند.

  1. تضمین ایمنی کودک

مهم ترین وظیفۀ هر مراقب کودک، تامین امنیت کودک است. حتما باید از بابت اینکه کودک شما در خانه و بیرون از خانه بدون حضور شما امنیت دارد، اطمینان حاصل کنید. وظیفۀ تامین امنیت اینجا به عهدۀ پرستار کودک است.

اگر پرستار مجبور باشد که برای تهیۀ غذای خود یا کودک از او دور شود، باید اطمینان پیدا کند که تا زمان تهیۀ غذا مکان کودک ایمن است. برای این کار مراقب حتما باید وضعیت کودک را مرتب چک کند.

  1. ملاقات با کودکان از قبل

یکی از وظایف مراقب کودک این است که از قبل با کودک کمی صحبت کند؛ زیرا خیلی مهم است که کودک از پرستاری که برای او انتخاب کرده اید خوشش بیاید. بهترین راه برای فهمیدن این موضوع ملاقات پرستار با کودک قبل از استخدام است.

به همین دلیل یکی از انتظاراتی که شما باید از پرستار خود داشته باشید این است که قبل از استخدام کمی با کودک وقت بگذراند تا واکنش کودک خود را ببینید. اگر کودک با پرستار مشکلی نداشته باشد، شما می توانید با اطمینان از صلاحیت مراقب او را استخدام کنید.

  1. سلامت کامل مراقب کودک

یکی از وظایف مراقب کودک داشتن بدنی سالم است. مراقبی که برای کودک خود استخدام می کنید نباید هیچ گونه بیماری ای داشته باشد. همچنین مراقب باید واکسیناسیون سیاه سرفه، دیفتری، هپاتیت، فلج اطفال، سرخک، اوریون و آنفلولانزای فصلی خود را از قبل انجام داده باشد. این احتیاط ضروری است و شما نباید مراقبی را که به طور کامل واکسینه نشده برای کودک خود انتخاب کنید؛ زیرا کودکان خردسال سیستم ایمنی ضعیف تری دارند و سریع بیمار می شوند.

وظایف مراقب کودک و مزایای آن

  1. حمام کردن و لباس پوشیدن کودک خردسال

در بین وظایف مراقب کودک یکی از وظایف مهم حمام کردن کودک خردسال و توجه به توصیه های ایمنی است. پرستاری که استخدام می کنید باید همیشه قبل از قرار دادن کودک در وان دمای آب را تنظیم کند؛ زیرا کودکان خردسال در برابر آب داغ بسیار حساس هستند و پوست آن ها به راحتی می سوزد.

پرستار کودک شما باید قبل از حمام کردن فرزندتان تمامی وسایل مانند اسباب بازی های حمام و وسایل بهداشتی را آماده کند. همچنین پرستار به هیچ عنوان نباید کودک را تنها در حمام رها کند. حتی برای لحظه ای بسیار کوتاه.

  1. تعویض پوشک

اگر کودک هنوز از پوشک استفاده می کند باید بدانید که یکی از وظایف مراقب کودک تعویض پوشک است. اگر میز مخصوصی برای تعویض پوشک هست، باید از آن استفاده شود. اما اگر نیست روی زمین نیز می توان این کار را انجام داد. نکتۀ مهم این است که مراقب کودک باید از دستمال مرطوب و دیگر وسایل لازم نیز استفاده کند.

  1. تهیه غذا و میان وعده

معمولا وظایف مراقب کودک بستگی به شما و پرستار دارد؛ زیرا این شما هستید که مشخص می کنید که پرستار باید برای کودک چه کار هایی انجام دهد. یکی از مهم ترین وظایف یک مراقب کودک که همیشه ثابت است، تهیه غذا و میان وعده برای کودک است. برای تهیه غذای کودک باید تمامی نکاتی را که لازم است با مراقب در میان بگذارید.

برای مثال اگر کودک شما از آلرژی غذایی رنج می برد و به برخی از غذا ها حساسیت دارد، حتما باید این موضوع را با پرستار در میان بگذارید. علاوه بر این مورد پرستار وظیفه دارد که همیشه برای کودک شما غذا و میان وعده های سالم و مقوی تهیه کند.

  1. کمک به انجام تکالیف

از وظایف مراقب کودک کمک در انجام تکلیف کودک است. اگر کودک شما مدرسه می رود، احتمالا در انجام تکالیف خود با مشکل مواجه خواهد شد. در این زمان پرستار کودک باید در انجام تکالیف به او کمک کند. همچنین پرستار باید بر روی انجام تکالیف کودک نظارت داشته باشد.

مزایای استفاده از مراقب کودک

وظایف مراقب کودک و مزایای آن

  1. انعطاف پذیری بیشتر در برنامه ها

هنگامی که از مراقب کودک برای نگهداری کودک خود استفاده می کنید، زمان بیشتری برای انجام کار های مختلف خود خواهید داشت. به همین دلیل دیگر مجبور نیستید که قرار های مهم و برخی از کار های خود را برای رسیدگی به کودک حذف کنید.

  1. آرامش روانی

وظایف مراقب کودک شامل موارد بسیار زیادی می شود. شما می توانید با استخدام یک پرستار مناسب و خوب از سلامت و آرامش کودک خود اطمینان داشته باشید. با خاطر جمع شدن از بابت کودک خودتان می توانید آرامش بیشتری داشته باشید و بهتر به کار های روزمرۀ خود برسید و در کار خود تمرکز بیشتری داشته باشید.

  1. تقویت مهارت های اجتماعی کودک

برای تقویت مهارت های اجتماعی کودک لازم است که فرزند شما با کسانی به غیر از اعضای خانواده در طول روز ارتباط داشته باشد. بهترین راه برای این کار استخدام یک پرستار است. پرستار می تواند از نژاد متفاوت یا سن متفاوت باشد. با استخدام یک پرستار می توانید مهارت های اجتماعی کودک خود را تقویت کنید؛ زیرا یکی از وظایف مراقب کودک تقویت مهارت های اجتماعی کودک است.

  1. کمک در انجام کار های خانه

اگر تمام وقت کار می کنید، احتمالا پس از یک روز کاری خسته کننده زمان و انرژی کافی برای انجام کار های خانه را ندارید. استخدام یک پرستار کودک می تواند به کاهش کار های خانه به شما کمک کند. بخشی از وظایف مراقب کودک انجام کار های خانه است. یک مراقب کودک می تواند در انجام کار های سبک مثل گردگیری و جمع کردن اسباب بازی های کودکتان به شما کمک کند. این به این معنی است هنگامی که به خانه بر می گردید، کار های کمتری برای انجام دادن دارید و بیشتر می توانید استراحت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha