موضوع مخازن زباله که به طور موقت در بعضی مناطق تهران جمع‌آوری شده، دیروز با حضور شهردار تهران به صحن علنی پارلمان بهشت نشین‌ها آمد تا شهروندان درباره علت جمع‌آوری این مخازن بیشتر بدانند.

خداحافظی تهران‌نشین‌ها با مخازن زباله شهری

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، البته آنطور که مسئولان شهری گفته‌اند برنامه‌ریزی برای شیوه جدید جمع‌آوری زباله انجام شده که این اقدام ارتباطی با جریانات اخیر ندارد. در طرح جدید که بزودی در دو منطقه تهران به شکل پایلوت انجام خواهد شد، قرار است ۱۵ هزار مخزن زباله خریداری و روش رفت و روب جدید شود.


علیرضا زاکانی که دیروز بدون قرار قبلی به عمارت زمردین شورای شهر آمده بود درباره علت جمع‌آوری این مخازن گفت که این جمع‌آوری موقت است و با توجه به اینکه این مخازن توسط عناصری که دست به آشوب می‌زدند برای راه بندان مورد استفاده قرار می‌گرفت تمهید شد که در معابر اصلی در برخی نقاط شهر این مخازن موقت جمع‌آوری شود ولی به صورت جدیدی قطعاً در حوزه جمع‌آوری زباله‌ها از آنها استفاده خواهد شد.


زاکانی درباره میزان خسارات ناشی از اغتشاشات اخیر هم اینطور گفت: ناجوانمردانه‌ترین وجه این اتفاقات که قطعاً محکوم است وجه وارد کردن خسارت به اموال عمومی است و همچنین تعدی به خادمین مردم شامل آتش‌نشانان و پاکبانان. لیست همه خسارت‌های وارده به قوه قضائیه ارسال خواهد شد تا از این طریق حقوق شهر ایفا شود تا هفته پیش که البته پس از آن باز هم خسارت‌هایی وارد شد ۴۳ دستگاه اتوبوس تخریب، ۲۵ دستگاه ماشین آتش‌نشانی آسیب دید، ۶۰۰ مخزن زباله و ۵۴ ایستگاه اتوبوس نیز تخریب شد.

وی در خصوص تزریق اتوبوس‌های جدید به حوزه حمل و نقل عمومی نیز گفت: هدفگذاری برای شروع سال تحصیلی جدید انجام شده بود تا ۷۰۰ دستگاه اتوبوس تزریق شود که ۵۹۱ دستگاه از محل بازسازی به ناوگان اضافه شد و بعدها نیز ۱۰ دستگاه دیگر از محل بازسازی وارد ناوگان شد که مجموعاً ۶۰۰ دستگاه پس از بازسازی به ناوگان اضافه شد. مابقی نیز در حال تحویل است.


تغییر شیوه جمع‌آوری زباله در تهران


مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به هزینه ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی مخازن زباله در تهران از تغییر شیوه جمع‌آوری زباله در پایتخت خبر داد و گفت: روش دیگری برای جمع‌آوری زباله پیش‌بینی شده و نحوه کار تغییر خواهد کرد. به این ترتیب دیگر شاهد کودکان زباله‌گرد نخواهیم بود.


جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران نیز در این جلسه بر لزوم ارائه طرح جامع ترافیک تهران و مطالعات احداث خطوط جدید مترو تأکید کرد و گفت: بر اساس مصوبه شورای ترافیک، شهرداری تهران تکمیل خطوط ۱ تا ۷ مترو را باید در اولویت کاری خود قرار می‌داد به گونه‌ای که تا پایان سال ۱۴۰۲ این مهم تکمیل می‌شد و ظرفیت مترو به جابه‌جایی چهار میلیون مسافر می‌رسید. در این مصوبه دو شرط برای شهرداری گذاشته شده بود که قرار بود کلیات احداث چهار خط جدید تصویب شود و تأکید شده بود که طرح جامع ترافیک تهران باید بازنگری شود، اما هیچ‌کدام از این دو شرط اجرایی نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha