شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 345690

اگر به‌تازگی ورزش بدنسازی را به قصد انجام تمرین‌های حرفه‌ای شروع کرده باشید، با نام کراتین آشنا شده‌اید. کراتین بهترین مکمل برای تغییر حجم عضلات محسوب می‌شود. کراتین، ماده‌ای است که به‌طور طبیعی نیز در بدن وجود دارد. ولی ورزشکاران برای افزایش قدرت عضلات خود، این ماده طبیعی را به‌شکل مکمل نیز مصرف می‌کنند. هر مکملی در زمان مشخص باید مصرف شود تا تاثیر آن افزایش یابد. در این مقاله به بررسی بهترین زمان مصرف کراتین پرداخته‌ایم. پس اگر قصد دارید بیشترین بهره را از این مکمل طبیعی ببرید، مطالعه این مطلب را فراموش نکنید. 

بهترین زمان مصرف کراتین

چند ساعت قبل تمرین کراتین بخوریم؟

پس از خرید مکمل کراتین، اولین سوالی که برای افراد پیش می‌آید، در خصوص زمان مصرف کراتین، قبل یا بعد تمرین است. برخی از مکمل‌ها به‌عنوان مکمل قبل از تمرین و برخی دیگر به‌عنوان مکمل بعد از تمرین شناخته می‌شوند. نتیجه دقیقی برای مصرف کراتین قبل یا بعد تمرین وجود ندارد. ولی به‌طورکل بهتر است مکمل کراتین را با فاصله کمی از شروع تمرین یا بعد از تمرین مصرف کنید. از آن‌جایی که کراتین باعث افزایش قدرت عضلانی می‌شود، اکثر افراد قبل از تمرین مصرف می‌کنند. بهترین زمان مصرف کراتین، نیم ساعت قبل از تمرین است. مصرف آن قبل از تمرین در ریکاوری عضلات نیز تاثیر دارد.

طریقه مصرف کراتین در روزهای غیر تمرین

بهترین زمان مصرف کراتین، در روزهای تمرین است. مصرف کراتین در روز استراحت به منظور حفظ سطح کراتین انجام می‌شود. دوره‌ای که ورزشکاران حجم بالایی از کراتین را مصرف می‌کنند به دوره بارگیری کراتین معروف است. به مدت ۵ روز باید روزانه ۲۰ گرم کراتین مصرف شود. سپس این مقدار در دوره نگهدارنده به ۳ تا ۵ گرم کاهش می‌یابد. افرادی که در دوره نگهدارنده هستند، باید مصرف کراتین را در روزهای استراحت نیز ادامه دهند تا سطح آن در خون کاهش پیدا نکند. معمولاً افراد لاغری که قصد افزایش حجم سریع‌تر را دارند، گینر افزایش حجم باید خریداری کنند. شما می‌توانید با توجه به قیمت گینر یا دریافت مشاوره از دکتر داروخانه، بهترین مکمل را در کنار کراتین تهیه کنید.

بهترین زمان مصرف کراتین

بهترین زمان مصرف کراتین و پروتئین ترکیبی

کراتین، کربوهیدرات و پروتئین به‌طور طبیعی در بدن تولید می‌شود. افراد ورزشکار یا بدنساز برای افزایش حجم و قدرت عضلات خود نیاز به مقدار بیشتری از این مواد دارند. برخی معتقدند که مصرف کربوهیدرات به افزایش تاثیر کراتین منجر خواهد شد. بااین‌حال، آزمایشی نیز تاثیر مستقیم کربوهیدرات روی کراتین را رد کرده است. ابتدا باید نیاز خود را از مصرف مکمل‌های مختلف بسنجید. برای مثال، اگر اندامی لاغر دارید و بدنسازی را به نیت افزایش حجم سریع‌تر انجام می‌دهید، باید به‌دنبال خرید گینر باشید. یا اگر به‌دنبال کاهش وزن هستید و همزمان می‌خواهید روند عضله‌سازی را نیز افزایش دهید، بهتر است مکمل وی را در کنار کراتین مصرف کنید. بااین‌حال، شرایط شما هرچه که باشد، امکان مصرف کراتین با شیر و پروتئین را خواهید داشت. افراد ورزشکار معمولاً به‌دنبال بهترین قیمت مکمل وی یا گینر هستند تا علاوه‌بر دریافت نتیجه بهتر، هزینه‌های خود را نیز کنترل کنند.

بهترین زمان مصرف کراتین

دوره مصرف کراتین چند روز است؟

بهترین زمان مصرف کراتین بستگی به نیاز شما دارد. برخی از افراد نیازی به گذراندن دوره بارگیری ندارند و قصد دارند روزانه، مقدار مشخصی از کراتین را مصرف کنند. در این صورت شما می‌توانید با دریافت مشاوره از یک کارشناس ورزشی یا دکتر داروخانه، نسبت به دوره مصرف کراتین آگاه شوید. ولی اگر نیاز به دوره بارگیری داشته باشید، باید ۵ تا ۷ روز دوز ۲۰ گرمی از کراتین را مصرف کنید. پس از آن در دوره نگهداری نیز دوز مصرف به ۳ تا ۵ گرم کاهش پیدا می‌کند. درنتیجه دوره مصرف کاملاً به نیاز شما بستگی دارد.

کراتین را با چه مقدار اب مصرف کنیم؟

برخی از افراد کراتین را با شیر یا پروتئین مصرف می‌کنند و برخی دیگر به دلیل حساسیتی که به شیر دارند، ترکیب کراتین با آب را می‌نوشند. مصرف آب به همراه کراتین بسیار اهمیت دارد. به‌طورکل، به ازاء هر ۵ گرم کراتین، باید ۲۵۰ سی‌سی آب بیشتری مصرف کنید. هر فعالیت ورزشی نیز باعث کاهش آب بدن می‌شود، درنتیجه برای جلوگیری از دهیدراته‌شدن بدن باید میزان آب مصرفی خود را در طول روز کنترل کنید. حاصل ضرب وزن بدن در عدد ۶، میزان آب موردنیاز بدن خواهد بود. یعنی، اگر ۵۰ کیلوگرم وزن دارید، باید روزانه ۳ لیتر آب بنوشید.

از کجا کراتین اصل بخریم؟ داروخانه مکمل شاپ با تایید سازمان غذا و دارو

با مطالعه این مقاله، متوجه شدید که نیم ساعت قبل از تمرین، بهترین زمان مصرف کراتین است. معمولاً ورزشکاران کراتین را به‌همراه پروتئین یا مکمل وی مصرف می‌کنند. پس از مصرف کراتین، نوشیدن آب کافی، جلوی دهیدراته‌شدن بدن را خواهد گرفت. علاوه‌بر این می‌توانید مقدار دوز موردنیاز خود را با نظر کارشناس تعیین کنید. زیرا مصرف بیش‌ازحد کراتین نیز عوارضی به همراه خواهد داشت.

اگر نمی‌دانید کراتین اصل را از کجا تهیه کنید، داروخانه مکمل شاپ را پیشنهاد می‌کنیم. مکمل شاپ، به آدرس mokamelshop.com انواع مکمل‌های ورزشی را با برچسب تایید سازمان غذا و دارو عرضه می‌کند. همین حالا می‌توانید برای دریافت مشاوره خرید با شماره 02128424575 تماس بگیرید تا کارشناسان مکمل شاپ شما را برای خریدی مطمئن راهنمایی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha