«این طلا و نقره نیست که ثروت واقعی به‌شمار می‌آید؛ ثروت واقعی سلامتی است». این جمله طلایی را  مهاتما گاندی بزرگ عنوان کرده است. امروزه برای حفظ بالاترین ثروت یعنی سلامتی در کار، باید از تجهیزات ایمنی فردی استفاده کنید؛ مخصوصا در هنگام کار با مواد شیمیایی که خطرهای متعددی را به‌همراه دارند. خوشبختانه امروزه وسایل حفاظت فردی در برابر مواد شیمیایی به جزئی جدایی‌ناپذیر از کار در صنایع مختلف تبدیل شده است.در این مقاله قصد داریم مهم‌ترین وسایل ایمنی فردی را که از جان شما در برابر مواد شیمیایی حفاظت می‌کنند، معرفی کنیم. اگر به فکر محافظت از بزرگ‌ترین دارایی زندگی خود هستید، مطالعه این مقاله کاربردی را از دست ندهید.

معرفی مهمترین وسایل حفاظت فردی در برابر مواد شیمیایی

تجهیزات ایمنی چشم؛ از چشمانتان در برابر مواد شیمیایی محافظت کنید

هرچقدر از خدا به‌خاطر نعمت چشم و بینایی تشکر کنیم، باز هم کم است! چشم حساسیت بالایی دارد و بیشتر از سایر نقاط بدن در معرض آسیب‌های احتمالی قرار می‌گیرد. بخار حاصل از مواد شیمیایی به‌راحتی می‌تواند سلامت چشمان کارگران را با تهدید مواجه کند. به همین دلیل، استفاده از انواع عینک ایمنی در هنگام کار با این مواد لازم و ضروری است. وسایل حفاظت فردی در برابر مواد شیمیایی که از چشمان محافظت می‌کنند، دو ابزار کاربردی زیر هستند:

  • عینک ایمنی حفاظ‌دار: این عینک‌ها از نفوذ گردوخاک، بخار و سایر آلودگی‌ها به داخل چشم جلوگیری می‌کنند.
  • انواع ماسک ایمنی: ماسک‌های ایمنی از کل صورت در برابر آلودگی‌ها و خطرها محافظت می‌کنند.

هر دوی این وسایل را به‌آسانی می‌توان از یک فروشگاه تجهیزات ایمنی اینترنتی خریداری کرد. اگر شما نیز در کار خود با مواد شیمیایی سروکار دارید، تا دیر نشده است نسبت به خرید تجهیزات حفاظت از چشم اقدام کنید.

https://lh6.googleusercontent.com/k7aTimzUeI58Irl04BWNKCWsUIx46qcvm-Cn0OijP3mB1ogDsC0ZIytlkuotfkI6eQykNB3kuJRhu2B10KE9YE5xfHl1aRGULSiNbJjv8a1lV5nYKj1qFbA2JYKIXzvbWWv5_GDCdKU2TXH_8fY1LcHJl0gBpALiLzg08bzNo99D6Trs_b0fR9q9_g

یک عینک ایمنی حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد؟

گازهای شیمیایی، حرارت، پاشیدن مایعات شیمیایی، سوختگی، اشعه‌های مضر و حتی اجسام نوک‌تیز می‌توانند قدرت بینایی انسان را با مشکل مواجه کنند. به همین دلیل، یک عینک ایمنی مناسب باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • مجهز به پوشش حفاظتی در اطراف عینک (برای جلوگیری از نفوذ بخار)
  • مقاومت بالا در برابر خش و ضربه
  • لنز باکیفیت و مجهز به فیلتر برای مقابله با اشعه‌های مضر
  • مقاومت شیمیایی در برابر مایعات و مواد سوزاننده

همچنین، این تجهیزات باید در برابر پرتاب ذره‌ها یا قطعه‌های مختلف نیز مقاوم باشند تا درصورت برخورد اجسام با شکستگی مواجه نشوند.

تجهیزات حفاظت تنفسی؛ ابزاری مهم برای مقابله با مواد شیمیایی

هوای آلوده، دود و بخار حاصل از مواد شیمیایی و اسید، به سیستم تنفسی و شش‌های انسان آسیب وارد می‌کنند. برای جلوگیری از این خطرها بهتر است از ماسک‌های تنفسی استفاده کنید. یک ماسک تنفسی خوب، با طراحی‌ منحصربه‌فردش از ورود آلاینده‌ها به مجرای تنفسی جلوگیری می‌کند. البته برای کار با اسیدهای مختلف، توصیه می‌کنیم که نسبت به خرید لباس کار ضد اسید نیز اقدام کنید.

آشنایی با انواع ماسک تنفسی؛ از ماسک‌های عادی تا فیلتردار

ماسک تنفسی نیز یکی از وسایل حفاظت فردی در برابر مواد شیمیایی است. این ماسک‌ها در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شوند که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند. به‌طورکلی این تجهیزات به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

  • ماسک‌ تصفیه هوا
  • ماسک ایمنی تنفسی براساس استاندارد اروپا
  • ماسک تنفسی براساس استاندارد آمریکایی
  • ماسک رساننده هوای اتمسفری
  • ماسک تنفسی براساس استاندارد ژاپن
  • ماسک‌های گازی و گیرنده بخار

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، فناوری ساخت ماسک‌های تنفسی نیز پیشرفت کرده‌ است. اگر به‌طور روزانه با مواد شیمیایی کار می‌کنید، حتما خرید یک ماسک باکیفیت و حرفه‌ای را در برنامه خود قرار دهید. همچنین، وجود کپسول‌های اطفاء حریق در محل کار نیز امنیت کارگران را تضمین می‌کند؛ چرا که بسیاری از مواد شیمیایی قابل اشتعال هستند. مطمئن باشید که قیمت کپسول آتش نشانی در مقایسه با هزینه‌های درمانی بعد از حوادث احتمالی بسیار مناسب‌تر است.

https://lh4.googleusercontent.com/0JmKYdGfJtiSt92OP2jgjK6RHWliPqqPTg-_a2rVRpiFcuGwaNORYTrAV_NcgaZcjz8AQAZd3L5AsORfFyO4aQSQ8wir1AivnVxd9PpjFUp2zW75LowaYpBBwF9kL5zsdPoSoWICPFOcKZtgm1x-T6RuACs2kRE9vTY-Vp3bcHc1_m1HG_T7cWaruQ

لوازم حفاظت از دست؛ یکی از وسایل حفاظت فردی در برابر مواد شیمیایی

دستان کارکنان بیشترین تماس مستقیم را با مواد شیمیایی دارند و بسیار در معرض خطر هستند. حفاظت از دست به‌وسیله دستکش ایمنی انجام می‌شود. به‌طورکلی، دستکش‌های ایمنی به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

  • دستکش لاتکس
  • دستکش نیتریل
  • دستکش وینیل

هرکدام از این دستکش‌ها کاربردهای خاص خود را دارند و برای استفاده از مواد مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرند. شما باید باتوجه‌به ماهیت کار خود دستکش مناسب را انتخاب کنید. امروزه فروشگاه‌های متعددی در زمینه فروش انواع تجهیزات ایمنی در برابر مواد شیمیایی فعالیت می‌کنند. در ادامه، یکی از معتبرترین عرضه‌کنندگان لوازم ایمنی فردی را معرفی می‌کنیم.

فروشگاه ماه ایمن؛ معتبرترین عرضه‌کننده تجهیزات ایمنی فردی در ایران

در این مقاله مهمترین وسایل حفاظت فردی در برابر مواد شیمیایی را معرفی کردیم. اما شاید برایتان این سوال مطرح شود که این لوازم را از کجا تهیه کنیم؟ فروشگاه معتبر ماه ایمن با بیش از 40 سال سابقه در زمینه فروش تجهیزات ایمنی فردی، انواع لوازم مناسب برای حفاظت در برابر مواد شیمیایی را با بهترین قیمت‌های بازار به مشتریان خود عرضه می‌کند.

در هر شهری از ایران عزیزمان که باشید، مجموعه ماه ایمن کلیه محصولات خریداری شده را در در کمترین زمان به دستتان می‌رساند. برای خرید تجهیزات حفاظت فردی کافی است وارد سایت mahimen.ir شوید یا با شماره تلفن ۰۹۱۳۳۶۶۴۴۱۳ تماس بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha