همان‌طور که فصل‌ها تغییر می‌کند، پوست نیز دچار تغییراتی می‌شود. با افزایش گرما و رطوبت هوا، پوست شما نیاز به مراقبت بیشتری دارد. زیبایی و درخشندگی ظاهری با پوست سالم به‌دست می‌آید. علاوه‌بر این، علائم گذر عمر با مراقبت درست و رعایت روتین پوست تا حد زیادی قابل پیشگیری است. مراقبت از پوست در تابستان مهم‌ترین قدم برای رسیدن به پوستی صاف و بدون لک محسوب می‌شود. در این محتوا سطر به سطر همراه شما هستیم تا از ۶ نکته اساسی درباره مراقبت از پوست در تابستان آگاه شوید. 

۶ نکته مهم درباره مراقبت از پوست در تابستان

۱- دنبال‌ کردن برنامه ورزشی منظم

برنامه ورزشی مرتب نه‌تنها باعث حفظ تناسب اندام و زیبایی ظاهری می‌شود بلکه به سلامت پوست نیز کمک می‌کند. در کنار ورزش و با تجویز پزشک، مصرف مکمل موجب رسیدن به وزن ایده‌آل بدون آسیب به پوست و مو می‌شود. فعالیت‌های ورزشی انتقال خون و اکسیژن به سلول‌های پوست را تقویت می‌کند و با تقویت اکسیژن‌رسانی، سلول‌های پوست دربرابر آسیب‌های ناشی از افزایش دما مقاوم می‌شوند.

داروخانه‌ها می‌توانند انواع مکمل‌های لاغری استاندارد را از یک شرکت پخش دارو معتبر تهیه کنند و در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

۶ نکته مهم درباره مراقبت از پوست در تابستان

۲- نوشیدن آب و هیدراته نگه داشتن بدن

در فصل تابستان و با افزایش دما، تعریق بیشتر می‌شود. پوست، آب بیشتری از دست می‌دهد و دچار خشکی می‌شود. پوسته‌پوسته‌شدن یکی از نشانه‌های خشکی پوست است. مصرف ۸ تا ۱۰ لیوان آب درطول روز به شاداب‌ماندن پوست کمک می‌کند. در کنار آن، می‌توان از مکمل های پوست و مو برای جبران کمبود ویتامین‌های موردنیاز پوست استفاده کرد. همچنین، با مصرف آب سموم بهتر دفع می‌شود و بدن بوی نامطبوع نمی‌گیرد. میوه‌ها و سبزیجات فصل نیز فراموش نشود. زیرا میوه‌های فصل تابستان آب بدن را تامین می‌کند و باعث شادابی پوست می‌شود.

۳- ضد آفتاب فراموش نشود!

در فصل تابستان فعالیت غدد چربی بیشتر می‌شود. تابش مستقیم نور خورشید در کنار گرم‌شدن دما و افزایش رطوبت، باعث بزرگ‌شدن غدد ترشح سبوم می‌شود. توصیه ما این است که در کنار استفاده از عینک‌های آفتابی، از کلاژن گلد که محصولی ضد چروک و پیری است نیز استفاده کنید. در فصل تابستان پوست‌های خشک، لک‌دار و پوست‌های چرب، چرب‌تر می‌شود. برای کاهش چربی پوست صورت باید روزی ۲ تا ۳ بار، بسته به میزان چرب‌بودن پوست، صورت خود را با پن‌های مخصوص بشویید.

اشعه‌های مضر خورشید باعث پیری زودرس و لک روی صورت می‌شود. در نتیجه بعد از تمیزکردن صورت، استفاده از ضد آفتاب نباید فراموش شود. عدم پاکسازی پوست قبل از مصرف کرم ضد آفتاب موجب بروز جوش و آکنه می‌شود. ضد آفتاب تابستانی باید سبک و درصد چربی کمی داشته باشد.

۴- استفاده از کرم آبرسان به‌جای کرم‌های نرم‌کننده

کرم‌های نرم‌کننده بر پایه یک نوع چربی ساخته می‌شوند. مانند چربی دانه بادام، زیتون، روغن نارگیل و سایر میوه‌ها و دانه‌هایی که روغن آن خاصیت درمانی دارد. به‌همین دلیل متخصصان پوست توصیه می‌کنند تا در فصل تابستان به‌جای کرم‌های نرم‌کننده از کرم‌های مرطوب‌کننده یا آبرسان استفاده شود. مرطوب‌کننده و آبرسان بر پایه آب ساخته می‌شود. به‌همین دلیل بافت سبکی دارند و سریع جذب می‌شوند.

برعکس آبرسان‌ها، کرم نرم‌کننده لایه روغنی روی پوست ایجاد می‌کند و با گرم‌شدن هوا، پوست در زیر لایه روغنی عرق می‌کند. نتیجه این اتفاق، بازشدن منافذ پوست و ایجاد جوش‌های سرسیاه است. در انتخاب کرم مرطوب‌کننده باید به مواد تشکیل‌دهنده نیز توجه کنید. اگر کرم حاوی ویتامین A یا C باشد، علاوه‌بر مرطوب‌کردن و آبرسانی، خاصیت ضد آفتاب نیز دارند.

۶ نکته مهم درباره مراقبت از پوست در تابستان

۵- آرایش سبک به‌جای استفاده از لوازم آرایش سنگین

در تابستان به‌دلیل رطوبت بالا و تعریق پوست، ماندگاری مواد آرایشی کمتر می‌شود. متخصصان پوست پیشنهاد می‌کنند در روزهای گرم تابستان، به‌جای کرم پودرهای سنگین، از کرم‌های چندمنظوره روی پوست صورت بزنید. به‌عنوان مثال می‌توانید از کرم‌های BB، CC یا ضد آفتاب رنگی استفاده کنید. کرم پودرهایی که برای پوشش جای جوش و آکنه تولید می‌شود، بافت سنگینی دارد. با تعریق پوست به لایه‌های زیرین پوست نفوذ می‌کند و باعث بروز لک و آکنه می‌شود.

به‌طور کلی، رنگدانه موجود در مواد آرایشی سنگین است و به‌راحتی به لایه‌های زیرین پوست می‌رود. بعد از پایان روز باید پوست به خوبی تمیز شود و از ماسک لایه‌بردار صورت استفاده شود. لایه‌برداری سبک در خانه به پاکسازی پوست و از بین‌رفتن سلول‌های مرده کمک می‌کند. ماهی یک‌بار نیز تحت نظر متخصص، می‌توان برای لایه‌برداری عمیق و جوانسازی به کلینیک‌های پوست مراجعه کرد.

۶- رسیدگی به پوست لب‌ها را فراموش نکنید

لب‌ها پوست نازکی دارند؛ با این حال در طول روز بدون هیچ محافظی در معرض اشعه‌های مضر خورشید قرار می‌گیرند. به‌همین دلیل ترک‌خوردن و خشک‌شدن لب‌ها جزو مشکلات شایع در تابستان است. در روز بهتر است از کرم‌های ضد آفتاب چندکاره یا رژلب‌های دارای ضد آفتاب لب استفاده کنید. شب‌ها نیز بعد از شستن و پاکسازی لب با میسلار واتر، ویتامین C و E را روی لب ماساژ دهید تا رطوبت از دست‌رفته، تامین شود.

چشم‌ها نیز مانند لب‌ها در اکثر مواقع مورد بی توجهی قرار می‌گیرند. نور شدید خورشید چشم‌ها را خشک و حساس می‌کند. علاوه بر پوشیدن عینک ضد آفتاب باید چشم‌ها را با آب سرد شست. پوست اطراف چشم بسیار حساس است و هر کرم ضد آفتابی را نمی‌توان دور چشم استفاده کرد. بهترین راه برای محافظت از پوست دور چشم و چروک‌نشدن، استفاده از کرم‌های دور چشم است.

۶ نکته مهم درباره مراقبت از پوست در تابستان

استفاده از مکمل‌ برای حفظ سلامت پوست، تحت نظر پزشک

در این مقاله به بررسی راه‌های مراقبت از پوست در تابستان پرداختیم. نوشیدن آب، استفاده از ضد آفتاب و کرم آبرسان و آرایش سبک از مهم‌ترین نکات مراقبت از پوست در تابستان است. علاوه‌بر این، پوشیدن لباس‌های نخی و رعایت رژیم غذایی سالم و بدون شکر، پوست بدن و صورت را جوان نگه می‌دارد. رژیم غذایی سالم باید حاوی همه ویتامین‌های ضروری پوست و مو باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha