وزارت بهداشت در جدیدترین آمارها از رعایت موارد بهداشت فردی و عمومی، میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی را ۱۹.۹۹ درصد اعلام کرد؛ این در شرایطی است که بیماری آنفلوآنزای فصلی روند رو به رشدی را طی می‌کند و کووید ۱۹ نیز هرچند خفیف اما همچنان درصدی از مبتلایان روزانه بیماری‌های تنفسی را تشکیل می‌دهد.

روند افزایشی آنفلوآنزا و آمار ۱۹.۹۹ درصدی استفاده از ماسک در کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وزارت بهداشت، مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درصد میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور در بازه زمانی ۴ تا ۱۱ آبان ۱۴۰۱ اعلام شد.

میانگین استفاده از ماسک توسط خدمت دهندگان و خدمت گیرندگان در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۴ تا ۱۱ آبان ۱۹.۹۹ درصد، میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی ۴۴.۹۷ درصد، میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی ۴۶.۰۴ درصد و میانگین رعایت دستورالعمل فاصله گذاری در اماکن عمومی نیز ۲۹.۴۳ درصد بوده است.

بر اساس این گزارش بیشترین میزان استفاده از ماسک در فرودگاه‌ها با ۷۶.۴۷ درصد و دانشگاه‌ها ۴۳.۵۲ درصد و کمترین میزان استفاده از ماسک در اماکن تفریحی و مراکز ورزشی با ۱۷.۸۲ درصد و ۱۶.۰۷ درصد بوده است.

بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های فاصله گذاری نیز در فرودگاه‌ها با ۷۳.۵۳ درصد و ادارات و سازمان‌ها با ۶۳.۲۲ درصد و کمترین میزان فاصله گذاری‌ها در پایانه‌های مسافربری درون شهری و سالن‌های سینما و تئاتر با ۲۳.۰۸ و ۱۵.۳۵ درصد بوده است.

بیشترین میزان رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی در استادیوم‌ها و فرودگاه‌ها با ۹۶.۹۷ درصد و ۹۴.۱۲ درصد و کمترین میزان رعایت تهویه مناسب نیز در مراکز ورزشی و رستوران‌ها با ۴۳.۶۷ و ۴۲.۴۸ درصد گزارش شده است.

این گزارش حاکیست در بازدیدهای بازرسان بهداشت محیط از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی در بازه زمانی مذکور ۳۰ هزار و ۵۷۵ مرکز اخطار دریافت کرده یا به مراجع قضایی معرفی شدند و ۴۶۳ مرکز نیز پلمب شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha