آموختن نحوه ی صحیح مسواک زدن به کودکان نوپا ممکن است کمی دشوار به نظر برسد اما کمی نیاز به صبوری و حمایت شما دارد.

آموزش مسواک زدن به کودک نوپا

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وات تو اکسپکت، از زمانی که کوچولوی شما اولین دندان‌هایش را دراورده است، احتمالاً از او می‌خواهید که مسواک زدن را فراموش نکند و در حال حاضر او احتمالاً روال مسواک زدن را کمی اموخته است: او دیده است که چگونه مسواک را خیس می‌کنید، او تماشا کرده است که چقدر خمیر دندان بیرون می‌کشید. بنابراین در این مرحله، ممکن است آماده باشید که مسواک را کنار بگذارید و مسئولیت شستن دندان‌هایش را به فرزندتان بسپارید.

اما حتی اگر آماده باشید که کنترل مراسم مسواک زدن کودک نوپایتان را صبح و عصر کنار بگذارید، ممکن است کودک شما چندان مشتاق انجام آن به تنهایی نباشد. اگر او در برابر تغییر مقاومت می کند، این ترفندها را برای تشویق فرزندتان به مسواک زدن خودش امتحان کنید:

اجازه دهید کودک نوپایتان وسایل را انتخاب کند

نوزادتان را به فروشگاه ببرید و بگذارید خودش مسواک و خمیردندان حاوی فلوراید را انتخاب کند. یک شخصیت رنگارنگ روی دسته مسواک ممکن است الهام بخش شما نباشد، اما ممکن است در ترغیب کودک نوپا به مسواک زدن دندان هایش تفاوت ایجاد کند. بگذارید خمیر دندان را هم انتخاب کند تا مطمئناً طعم آن را دوست داشته باشد. فقط مطمئن شوید که ظاهر او را زیر نظر داشته باشید: آکادمی دندانپزشکی اطفال آمریکا استفاده از خمیردندان به اندازه برنج را برای کودکان زیر 3 سال و به اندازه یک نخود برای کودکان 3 تا 6 ساله توصیه می کند تا خطر فلوئوروزیس (خطوط سفید ناشی از فلوراید بیش از حد) کاهش یابد.

توقعات خود را پایین بیاورید

احتمالاً فرزند شما هنوز خطوط لثه را تمیز نمی‌کند یا به شکاف‌های کوچک نمی‌رسد. او را سرزنش نکنید این درس های اولیه در مورد القای این عادت هستند. هر چه بیشتر تمرین کند، سریعتر پیشرفت می کند.

نوبتی مسواک بزنید

اگر واقعاً نگران هستید که دندان‌های کودک نوپایتان در حالی که در حال یادگیری مسواک زدن است، به درستی تمیز نمی‌شوند، به او اجازه دهید جلسه صبحگاهی مسواک زدن را در حالی که شما بعدازظهر را انجام می‌دهید، انجام دهد. به این ترتیب، او صبح به تنهایی مسواک زدن را تمرین می کند، اما در بعد از ظهر تکنیک شما را نیز برای مسواک زدن می آموزد. بر خلاف مسواک زدن، نخ دندان کشیدن کاری است که در این مرحله می خواهید برای او انجام دهید.

با او مسواک بزنید

هنگامی که کودک نوپا می‌زند به او بپیوندید؛ داشتن کمی رفاقت ممکن است او را تشویق کند تا برای تمیز کردن کامل‌تر کمی بیشتر وقت بگذارد. سعی کنید با راه اندازی یک مسابقه آن را یک درجه بالا ببرید (چه کسی می تواند هر دندان را مسواک بزند؟)

مسواک های جدید

به کودک خود یک مسواک چرخشی با باتری بدهید. این روش جدید ممکن است مسواک زدن را مجبور کند. به‌علاوه، مسواک‌هایی وجود دارند که آهنگی را پخش می‌کنند تا زمانی که زمان توقف فرا می‌رسد، یا با ایجاد سروصدا نشان می‌دهند که دو دقیقه به پایان می‌رسد و کودک شما را تشویق می‌کند تا صبر کند و کار را به درستی انجام دهد.

یک متحد پیدا کنید

از دندانپزشک بخواهید که کودک شما را به خاطر مسواک زدن خودش تحسین کند. گرفتن تشویق و حمایت از یک مقام با ژاکت سفید، کودک نوپای شما را تشویق می کند تا سرباز خوبی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha