ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش‌ها برای جایگزین کردن دندان مصنوعی به جای دندان از دست رفته شما است. ممکن است برای همه ما پیش بیاید که دندان طبیعی خود را به دلایل مختلف از دست بدهیم و از آنجا که علاوه بر اینکه در زیبایی ما تاثیر منفی می‌گذارد در سلامت ما هم اثر منفی دارد؛ چرا که اگر دندان خود را از دست بدهیم، نمی‌توانیم غذا را خوب بجویم و در نتیجه سلامت دستگاه گوارش و ارگان‌های دیگر بدن به خطر می‌افتد. در مطلب امروز قصد داریم انجام ایمپلنت دندان در تهران با بهترین کیفیت را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما هم قصد دارید ایمپلنت دندان انجام دهید این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.

ایمپلنت دندان در تهران با بهترین کیفیت

ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش‌ها برای جایگزین کردن دندان مصنوعی به جای دندان از دست رفته شما است. ممکن است برای همه ما پیش بیاید که دندان طبیعی خود را به دلایل مختلف از دست بدهیم و از آنجا که علاوه بر اینکه در زیبایی ما تاثیر منفی می‌گذارد در سلامت ما هم اثر منفی دارد؛ چرا که اگر دندان خود را از دست بدهیم، نمی‌توانیم غذا را خوب بجویم و در نتیجه سلامت دستگاه گوارش و ارگان‌های دیگر بدن به خطر می‌افتد. در مطلب امروز قصد داریم انجام ایمپلنت دندان در تهران با بهترین کیفیت را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما هم قصد دارید ایمپلنت دندان انجام دهید این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان عملی است که به جای دندان طبیعی از دست رفته یک پروتز مصنوعی در استخوان فک کاشته می‌شود. پس از اینکه پیچ دندان با روکش فلزی یا سرامیکی جوش خورد، دندان مصنوعی شبیه دندان طبیعی می‌شود. در ایمپلنت باید در فک، جراحی انجام شود و پیچ در درون آن جای بگیرد؛ به همین دلیل این کار باید تحت نظر دندانپزشک متخصص ایمپلنت انجام بگیرد تا بهترین نتیجه عاید شما شود و مدت طولانی بتوانید از آن بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.‌ مدت استفاده از ایمپلنت را تا ۲۵ سال در نظر می‌گیرند. کاشت ایمپلنت بدون درد و با بی‌حسی انجام می‌شود.

روش های ایمپلنت دندان

انواع ایمپلنت دندان طبق مراحلی انجام شده و بر اساس نوع فرایند آن تقسیم‌بندی می‌شوند. روش‌های ایمپلنت دندان عبارتند از:

روش ایمپلنت دندان دو مرحله ای

این ایمپلنت در دو مرحله انجام می‌شود. در مرحله اول دندانپزشک با انجام عمل جراحی ایمپلنت را در داخل استخوان فک قرار می‌دهد و به وسیله بخیه، بافت لثه را می‌بندد. مرحله دوم که بعد از گذشت مدتی که بین ۳ ماه تا ۶ ماه است برای وصل کردن اباتمنت و ترمیم موقت آن یک قسمت کوچک از آن را باز می‌کنند.

ایمپلنت دندان در تهران با بهترین کیفیت

روش ایمپلنت دندان فرو رونده

در این روش که از رایج‌ترین روش‌های ایمپلنت دندان محسوب می‌شود ایمپلنت را در درون استخوان فک قرار می‌دهند و از این ایمپلنت به جای بریج دندان یا دندان ممصنوعی استفاده می‌شود. انواع آن عبارتند از: پیچی، استوانه‌ای و تیغه دار.

روش ایمپلنت دندان تک مرحله ای

در این روش یک ایمپلنت بلند را در استخوان فک جای می‌دهند و بخیه می‌زنند. بعد از انجام بخیه و هم سطح شدن بافت لثه بالای ایمپلنت و بافت لثه حدود چند ماه زمان لازم است تا بهبودی حاصل شود و بعد از این مدت بدون انجام عمل جراحی خاصی اباتمنت و روکش موقت روی ایمپلنت وصل می‌شود. این روش در یک مرحله انجام می‌شود و نیازی به انجام مرحله دوم ندارد. بین ۳ تا ۶ ماه زمان می‌برد تا ایمپلنت کاملا به استخوان فک جوش بخورد.

روش ایمپلنت دندان ساب پریو استیل

نحوه قرارگیری این ایمپلنت در بافت لثه و روی استخوان فک است. در این روش سر فلزی ایمپلنت دندان برای نگهداری ایمپلنت رو به بیرون است. این روش برای عمل‌های تک مرحله‌ای ایمپلنت کاربرد دارد و معمولا مناسب افرادی است که استخوان فک آنها ارتفاع کافی ندارد.

روش ایمپلنت دندان فوری

اگر شرایط مهیا باشد متخصصین ایمپلنت روش ایمپلنت دندان فوری را پیشنهاد می‌کنند. در این روش که به صورت یک روزه انجام می‌شود باید آناتومی استخوان قسمتی که نیاز است ایمپلنت در آنجا کاشته شود مناسب این ایمپلنت باشد؛ چرا که گاهی برای محکم شدن ایمپلنت در محلی که بافت استخوانی آن نرم است لازم است پیوند استخوان انجام شود و در این‌گونه موارد نمی‌توان ایمپلنت فوری انجام داد یا افرادی که سیگاری یا به دیابت مبتلا هستند نمی‌توانند از این روش استفاده کنند. این روش برای دندان جلویی و دندان‌هایی که از بیرون دید دارند مناسب است.

روش ایمپلنت دندان کوتاه

در این روش، دندان‌ها جزئی و باریک هستند و اندازه کوچک‌تری از اندازه طبیعی دندان‌ها دارند. این دندان‌ها با روش‌های کم تهاجمی به محل مورد نظر وصل می‌شوند و برای ثابت شدن پروتز پایین فک کاربرد دارند.

روش ایمپلنت دندان All-on-4

All-on-4 روشی برای کاشت دندان است که جانشین دندان‌های فک بالا یا کل فک به‌صورت یک قوس کامل می‌شود. در این روش برای هر فک، چهار ایمپلنت دندان در استخوان قرار داده شده وعمل پیوند استخوان در آن انجام نمی‌شود. برای قرار دادن آنها باید از جوش‌های خاصی استفاده شود. تا زمانی که بافت لثه خوب شود باید از رژیم غذایی خاصی که پزشک پیشنهاد می‌کند، استفاده کنید. بعد از اینکه تقریباً شش ماه از زمان کاشت دندان گذشت، دندان‌های جانشین همیشگی را قرار می‌دهند.

روش ایمپلنت‌ های Endosteal

این روش جایگزین بریج یا پروتز متحرک می‌شود. ایمپلنت‌های Endosteal در انواع مدل‌های فیکسچر و مدل‌های اباتمنت یا تیغه‌ای موجود هستند. در این ایمپلنت، سوراخی در فک به اندازه پایه تیتانیومی ایجاد می‌کنند تا ریشه مصنوعی در فک قرار بگیرد. سپس باید پایه نرم و استخوان‌های کنار آن به پایه تیتانیومی جوش‌ بخورد. بعد از چند ماه، قسمت تاج را روی پایه قرار می‌دهند.

روش ایمپلنت پانچ

در این روش، آسیب کمی به استخوان و لثه وارد می‌شود و از ورم زیاد، خونریزی شدید، کبودی و درد خبری نیست و بخیه هم لازم ندارد. معمولا جای گذاری هر ایمپلنت ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. بعد از ۳ ماه که از جای‌گذاری ایمپلنت دندان در فک گذشت ایمپلنت جوش خورده و قسمتی از بدن می‌شود. بعد از ۳ ماه درپوش روی ایمپلنت را بر می‌دارند و اباتمنت را روی آن قرار می‌دهند. برای قالب‌گیری و طراحی روکش هم یک الی دو هفته زمان لازم است.

نکاتی در مورد مراقبت از ایمپلنت دندان

بعد از کاشت ایمپلنت لازم است به رعایت نکاتی که در زیر می‌آوریم، بپردازید:

  • بعد از انجام ایمپلنت حداقل تا ۲۴ ساعت نباید از مواد غذایی سفت و داغ استفاده کنید؛ بلکه مواد غذایی شما باید ولرم حالت رقیق داشته باشد.
  • تا ۳ روز بعد از ایمپلنت نباید قسمت ایمپلنت شده را مسواک بزنید؛ بلکه لازم است از نخ دندان‌های مخصوص ایمپلنت استفاده نمایید.
  • باید روزی دو بار از دهان شویه‌هایی که بدون الکل هستند استفاده کنید.
  • اگر سیگاری هستید نباید به مدت یک ماه سیگار بکشید.
  • اگر در قسمت ایمپلنت احساس درد داشتید، به پزشک خود مراجعه کنید.
  • تا یک ماه بعد از کاشت ایمپلنت از انجام فعالیت بدنی، جابه‌جا کردن وسایل سنگین و ورزش‌های سنگین خودداری کنید.
  • برای جلوگیری از افزایش خونریزی تا ۴۸ ساعت پس از کاشت ایمپلنت دندانی به وسیله نی مایعات ننوشید و آب دهان خود را بیرون نریزید.

سخن پایانی

ایمپلنت دندان در بهترین کلینیک دندان پزشکی در تهران انجام می‌شود. اگر شما هم نیاز به ایمپلنت دارید توصیه می‌کنیم به کلینیک مهرآوید مراجعه کنید و تحت نظر بهترین دندانپزشکان این کلینیک، ایمپلنت انجام دهید. برای نوبت دهی به لینک مربوط مراجعه کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha