دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 347174

بچه ها می خواهند کمک کنند. و به عنوان والدین، وظیفه ما این است که تمایل طبیعی کودک را برای مشارکت دادن در او پرورش دهیم و راهنمایی کنیم تا به یک عادت مادام العمر تبدیل شود.

روشهای کوچک برای تشویق کودکان به مهربانی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پرنتس ،متفکران بزرگ از مارتین لوتر کینگ جونیور گرفته تا دالایی لاما همگی در مورد اهمیت کمک به دیگران مطلبی برای گفتن داشته اند.

کلمات هوشمندانه و همانطور که مشخص است، بچه‌ها در واقع با ملاحظه و مهربان هستند. دیوید شونفلد، MD، مدیر رشد و اطفال رفتاری در مرکز پزشکی بیمارستان کودکان سینسیناتی، می‌گوید: «میل به کمک، ذاتی است و حس آنها برای انجام کارهای خوب با رشدشان توسعه می یابد.

"در ابتدا، بچه ها دوست دارند به دیگران کمک کنند زیرا به آنها کمک می کند تا به خواسته های خود برسند. سپس این کار را انجام می دهند زیرا مورد تحسین قرار می گیرند. در نهایت، آنها شروع به پیش بینی نیازهای دیگران می کنند و انجام کارهای خوب برای مردم در زندگیهایشان ذاتاً پاداش دهنده است."

بچه ها می خواهند کمک کنند. و به عنوان والدین، وظیفه ما این است که تمایل طبیعی کودک را برای مشارکت دادن در او پرورش دهیم و راهنمایی کنیم تا به یک عادت مادام العمر تبدیل شود. دکتر شونفلد می‌گوید: «این مهم است که یک الگوی خوب باشید—کودکان یاد می‌گیرند که مفید باشند.

میتوانید چند تا از این راه های ساده را برای تحریک ژنهای کمک کننده فرزندتان امتحان کنید.

کمک کردن را به یک امر خانوادگی تبدیل کنید

وقتی دوستی مریض می‌شود یا خانواده‌ای محلی در شرایط سختی قرار می‌گیرند، بزرگ‌ترها می‌دانند چه باید بکنند. آنها گل می فرستند، غذا می پزند برایشان میفرستند. فرزندان خود را در این پروژه ها مشارکت دهید. از آن‌ها بپرسید که می‌خواهند برای کمک چه کاری انجام دهند، یا پیشنهاد کنید دسته گل را بچینید، رشته‌ها را در ظرف لازانیا بچینید، یا قوطی‌های بازیافت را جمع کنید و هنگامی که برای تحویل دادن می روید بچه های خود را نیز همراه خود ببرید. آنها از نزدیک متوجه خواهند شد که چه حس خوبی دارد که روز کسی را خوب کنید. این یک فرصت عالی برای صحبت در مورد قرار گرفتن در طرف دیگر معادله خوب است - از آنها بپرسید که آیا یادشان می‌آیند زمانی که شخصی برای آنها کار خوبی انجام داده است و چه احساسی در آنها ایجاد کرده است.

ثروت را به اشتراک بگذارید

به فرزندان خود بیاموزید که فراوانی را در اطراف خود ببینند و به افرادی فکر کنند که آن را با آنها به اشتراک بگذارند. هنگامی که بوته رز شما شکوفه باران شده، از کودک خود دعوت کنید تا چند جوانه را کنده و نزد معلمانش ببرید.

آیا قفسه اش پر از کتاب است؟ به او پیشنهاد دهید یک جعبه به کتابخانه محلی اهدا کند. سوپ یا رول های دارچین باقی مانده را بسته بندی کنید و آن ها را نزد یکی از همسایه های مسن ببرید.

احترام به زمین را آموزش دهید

هرگز زباله نریزید

خودتان که مسلما میدانید نباید زباله بریزید حتی اگر چیزی به اشتباه روی زمین افتاد مثلا اگر یک روزنامه قدیمی یا یک لیوان یک بار مصرف قهوه استفاده شده روی نیمکت پارک دیدید، آن را دور بیندازید. مراقبت از آشفتگی ای که ایجاد نکردید و «قرار نبود» پاکسازی کنید هم باشید چرا که احساس خوبی است.

بازیافت کنید

از فرزندتان بخواهید قوطی‌ها و بطری‌های خالی را جمع‌آوری کند و به یک مرکز بازیافت ببرد، سپس اگر پولی به دست می‌آورید در سبد کمک مالی خیریه ها بریزید.

وظایف را تعیین کنید

بچه ها باید درک کنند که مقدار معینی از کمک درخواست شده و مورد نیاز است "فقط به این دلیل" - فقط به این دلیل که آنها اعضای خانواده هستند، فقط به این دلیل که زیر یک سقف زندگی می کنند، و فقط به این دلیل که کار درستی است. بنابراین به آنها نشان دهید که غذای گربه کجاست و چگونه میز شام را تمیز کنند و تختشان را مرتب کنند و برای ردیابی و پاداش دادن به تکمیل وظایف خود، یک نمودار کارهای طاقت فرسا نگه دارید. فرزندان شما در انجام سهم خود احساس غرور زیادی خواهند کرد.

کار گروهی را آموزش دهید

هر چند وقت یکبار همراه کل اعضای خانواده یک کار تیمی انجام دهید. مثلا خانه را مرتب کنید یا برای پیک نیک وسائل را آماده کنید.

اعمال کوچک محبت آمیز انجام دهید

اگر دوستی دارید که احساس ناراحتی می کند، از او بپرسید که برای کمک به خانواده اش چه کاری می توانید انجام دهید. دوستی دارم که به من گفت که مادر یکی از دوستان دخترش وقتی به کمک اضافی نیاز داشت، برای دختر کوچکش ناهار بسته بندی کرد. این حرکت ساده به این معنی بود که دوست من می‌توانست هر روز یک کار روزانه کمتر داشته باشد.

به علاوه، دخترش از غذاهای خوشمزه جدید در جعبه ناهار خود لذت برد. اگر دوستی دارید که کمک نیاز دارد به او پیشنهاد دهید.مثلا بچه‌ اش را از مدرسه بیاورید، فهرست کارهای او را آسان کنید.اگر به فروشگاه مواد غذایی می روید، از او بپرسید که آیا او چیزی نیاز دارد یا خیر.

سپس از فرزندانتان بخواهید یک خوراکی شیرین برای دوست شما و خانواده اش انتخاب کنند. این یک نمونه عالی از مهربانی برای فرزندان شما خواهد بود و به دوست شما کمک می کند تا از زمان صرفه جویی شده با خانواده اش لذت ببرد.

7 عمل تصادفی ایده های مهربانی برای بچه ها

خوش بین باش به کودکان خود عینک های رز رنگ بدهید.

گاهی اوقات به نظر می رسد که اخبار بدی در اطراف ما وجود دارد. به فرزندان خود به اتفاقات خوبی که در حال وقوع است و افراد خوبی که به دیگران کمک می کنند اشاره کنید. این باعث می‌شود بچه‌های شما نسبت به دنیایی که در آن زندگی می‌کنند احساس بهتری داشته باشند و همچنین باعث می‌شود که خلاقانه درباره راه‌هایی که می‌توانند تفاوت ایجاد کنند فکر کنند.

از تلاش آنها انتقاد نکنید

شما حتما می‌توانید حوله‌های خیس را سریع‌تر از روی زمین بردارید، لباس‌ها را بهتر مرتب کنید و شیر را بدون ریختن روی زمین توی طرف بریزید، اما اگر این کار را به عهده بگیرید (یا بیش از حد از آن انتقاد کنید)، دستیاران کوچکتان احساس ناتوانی، بی‌مهارتی و احتمال کمتری دارند تا دوباره خدمات خود را ارائه دهند.بچه‌ها می‌خواهند به پختن شام، شستن ماشین و شستن ظرف‌ها کمک کنند و مطمئناً در ابتدا این کار را به آرامی و ناقص انجام می‌دهند. شما به آنها یاد می دهید که می توانند در خانه تفاوت ایجاد کنند.

بار کسی را سبک کن

فرزندتان را بیرون بفرستید تا با حامل پست در پیاده رو ملاقات کند. به یک همکار خریدار مواد غذایی کمک کنید . اجازه دهید در صف سوپرمارکت شخصی که وسایل کمتری دارد جلوتر از شما برود.

یک غریبه (یا یک دوست) را شاد کنید

اگر می بینید که روزنامه همسایه تان همیشه زیر آب پاش خیس می شود، آن را به ایوان او بیندازید. اگر مردی که اتوموبیل شما را می‌راند چند روزی است که رفته است، از او بپرسید که وقتی برگشت چه احساسی دارد. آیا غمگین است؟ بغلش کن. آموزش دادن به فرزندانتان برای توجه به اتفاقاتی که در زندگی مردم در حیاط خلوت خودشان می‌گذرد، همدلی را تقویت می‌کند و می‌تواند به آن‌ها الهام بخشد تا به کمک‌کنندگانی مشتاق تبدیل شوند.

کاری را انجام دهید که فراتر از وظیفه است

اگر همسایه های شما حیوان خانگی را گم کرده اند، تماس بگیرید و بپرسید که آیا دوست پشمالوی خود را پیدا کرده اند یا خیر. اگر این کار را نکرده اند، شما و فرزندتان می توانید پیشنهاد دهید که تابلوهای بیشتری را آویزان کنید و مراقب دوستش باشید.

تشکر کن

به همسایه "صبح بخیر" بگویید و از تحویل دهنده پیتزا تشکر کنید. گاهی اوقات یک قدردانی ساده یا ابراز قدردانی تمام آن چیزی است که یک فرد برای گذراندن روز نیاز دارد. پیام صمیمانه مادران خنده رو، مهربانی را در مادران و کودکان دیگر تشویق می کند

همسایه خوبی باشید

اگر چیزی را در همسایگی خود نادرست دیدید، شکایت نکنید. به آن به عنوان فرصتی برای مشارکت نگاه کنید. به فرزندان خود الهام دهید تا راه هایی بیابند تا گوشه ای از جهان خود را به مکانی روشن تر تبدیل کنند.شاید بهتر باشد او ببیند که در این باره با گشاده رویی با همسایه ها صحبت میکنید و راهکار ارائه میدهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha