شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 347852

عارضه گردن رو به جلو یا قوس گردن به این معنی است که جمجمه حدود یک اینچ به سمت مهره آتل (اولین مهره گردنی) خم شده باشد.

چند حرکت اساسی برای اصلاح بیماری گردن

به گزارش سلامت نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، بیش از ۶۶ درصد مردم جهان به عارضه گردن رو به جلو دچارند. اما این عارضه دقیقا چیست؟ علایم و دلایلش کدام است و چگونه می‌توان آن را برطرف و درمان کرد؟

عارضه گردن رو به جلو یا قوس گردن به این معنی است که جمجمه حدود یک اینچ به سمت مهره آتل (اولین مهره گردنی) خم شده باشد و از دلیل ایجاد این عارضه می‌توان به استفاده از کوله پشتی سنگین در بین کودکان، حالت نامناسب بدن به هنگام استفاده از رایانه، بازی‌های کامپیوتری و تماشای تلویزیون، موبایل، حوادث و...اشاره کرد.

جلو نگه داشتن سر می‌تواند به گردن و عضلات پشتی، فشار زیادی وارد کند و عضلات گردن و شانه مجبورند تمام روز این وزن را تحمل کنند و دچار یک انقباض ایزومتریک شده و در نتیجه خون خود را از دست می‌دهند، آسیب می‌بینند، خسته می‌شوند و در آخر دچار کشیدگی، درد و احساس سوزش خواهند شد.

هنگامی که مهره‌های گردنی به مدت طولانی تحت تاثیر وزن زیاد قرار می‌گیرند، حالت خود را از دست داده و دچار بدشکلی می شوند؛ این بدشکلی‌ها ممکن است دائمی شوند و به همین دلیل، درمان سر و گردن به جلو، زمان زیادی خواهد برد.

پیشگیری از بیماری گردن رو به جلو

قرارگیری بدن در وضعیت مناسب عامل بسیار مهمی در پیشگیری از ابتلاء به این عارضه اما وضعیت مناسب چگونه است؟ وضعیت مناسب زمانی است که مچ پا، زانوها، باسن، شانه‌ها و گوش‌ها، همگی در همان خط عمودی قرار می‌گیرند و در این موقعیت خنثی، فشار روی گردن به حداقل می رسد زیرا وزن سر به طور طبیعی روی ستون فقرات گردن قرار می‌گیرد و حرکات اصلاحی در این عارضه باعث تقویت عضلات جلوی گردن و کشش در عضلات پشت گردن می‌شود.

تمرینات اصلاحی

در حالی که به دیوار تکیه می‌دهید، سر را به سمت بالا و در عین حال به سمت عقب نیز بکشید و به دیوار تکیه دهید. در این حالت، عضلات پشت گردن کشیده می‌شوند.

با یک دست سر را به طرفین خم کرده و کشش دهید.

با ۲ دست سر را به سمت پایین آورده تا پشت گردن کشیده شود.

دست خود را روی پیشانی قرار دهید و سعی کنید که سر را به سمت عقب حرکت دهید و در این حال از طرف دیگر سعی کنید سر را به سمت جلو جابجا کنید. با این کار مقاومت اعمال می‌شود و عضلات قسمت جلوی گردن منقبض می شوند ولی حرکتی صورت نمی‌گیرد.

دست خود را روی چانه گذاشته و بدون خم کردن سر، چانه را به داخل بکشید. این حرکت را به صورت خوابیده نیز می‌توانید انجام دهید.

دست‌های خود را پشت سر قرار دهید و به هم قالب کنید. سر را به سمت عقب فشار دهید و از طرف دیگر سعی کنید با دست‌ها مقاومت ایجاد کنید و مانع خم شدن سر به سمت عقب شوید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha