سلامت نیوز : بحث ادغام دو سازمان "منابع طبیعی وآبخیزداری" و "حفاظت محیط زیست" که قرار بود در "شورایعالی اداری کشور" بررسی شود با دستور رییس جمهور برای دو ماه از دستور خارج شد تا بررسی بیشتری بر روی آن انجام شود. 

به دستور رییس جمهور ادغام دو سازمان حافظ طبیعت بیشتر  بررسی می شود

به گزارش سلامت نیوز موضوع ادغام دو سازمان "حفاظت محیط زیست" و "منابع طبیعی و آبخیزداری" کشور مبحثی است که چندین دهه از سوی برخی کارشناسان مطرح شده و توسط برخی نیز نقد شده است؛ با این همه، اجماعی حداکثری بر ضرورت جدا شدن "سازمان منابع طبیعی وآبخیزداری" از زیرمجموعه "وزارت جهادکشاورزی" وجود دارد. به گونه ای که حتی متخصصانی که با ادغام این دو سازمان مخالف هستند نیز تاکید می کنند که سازمان منابع طبیعی نباید زیرمجموعه ی وزارتی جهادسازندگی شود؛ چرا که این دو سازمان در اهداف و کارکردها نه تنها با هم تفاوت دارند که در تعارض نیز هستند.

این بحث اخیرا نیز مطرح شده و در نخستین روز آذرماه، در شورایعالی اداری کشور مورد بررسی قرار گرفته است؛ اما در نهایت به دلیل مخالفت وزارت جهادکشاورزی به دستور رییس جمهوری، فعلا از دستور کار خارج شده و دو ماه فرصت داده شده که بررسی شده و مورد تجزیه وتحلیل قرار بگیرد.

علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در گفت وگو با رسانه ها گفته است:« موضوع ادغام سازمان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی تنها در قالب پیشنهادی از سوی سازمان امور اداری استخدامی کشور در شورای عالی اداری کشور قرار گرفت و رئیس جمهوری با توجه به موضوعات مطرح شده ماموریت دوماهه دادند تا موضوع دوباره به‌طور کامل بررسی شود بنابراین فعلا اتفاقی نیفتاده است».

سلاجقه که خود از موافقان ادغام است و پیش از آمدن به پردیسان نیز آنرا با صراحت وصداقت مطرح کرد گفته است:« دیدگاه‌های کارشناسی بسیاری درباره این موضوع وجود دارد که آیا وظایف کل سازمان منابع طبیعی و محیط زیست با یکدیگر اشتراکاتی دارند یا خیر؟ خوشبختانه همه معتقدند که شرح وظایف هر دو سازمان به یکدیگر نزدیک است اما همیشه موضوع پشتوانه تولید به‌ ویژه تولیدات کشاورزی وجود دارد.»

او با تاکید بر این نکته که « سرزمین، پشتوانه تمام انواع تولید، چه در حوزه کشاورزی، صنعتی و حتی بخش خدمات است و در این میان نیازی به تکدر خاطر کارشناسان نیست» گفت که « میدان بحث کارشناسی در کشور فعال است و کارشناسان می‌توانند نظرات خود را ارائه دهند. موضوع ادغام دو سازمان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی فعلا از دستور کار خارج شده است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha