موضوع گسترش ارائه خدمات پرستاری مراقبت در منزل این روزها و با توجه به افزایش سن سالمندی جامعه ایرانی و افزایش بروز بیماری‌های غیرواگیری که ممکن است سبب بروز برخی از کار افتادگی‌ها شود ا، همیت بسیار بالایی یافته است. خدماتی که با چالش‌هایی نظیر عدم پوشش بیمه‌ای، ورود افراد متخلف و پرستارنما به حوزه و ... همراه است و می‌بایست هرچه سریع‌تر نسبت به رفع آنها اقدام کرد.

فعالیت ۱۰۵۰ مرکز «خدمات سلامت در منزل» در کشور/ هشدار درخصوص فعالیت پرستارنماها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این راستا رضا رستگار _ رئیس انجمن صنفی مدیران مراکز خدمات پرستاری در منزل با اشاره به اینکه برخی مراکز و افراد پرستارنمای بدون مجوز از طریق فضای مجازی وارد حیطه ارائه خدمات پرستاری در منزل شدند و مشکلاتی برای مردم ایجاد کردند، گفت: بالغ بر ۱۰۵۰ مرکز خدمات سلامت در منزل در ایران فعال است که خدمات درمانی و پرستاری را در منزل ارائه می‌کنند اما موانع زیادی بر سر راه ارائه این خدمات وجود دارد.

وی افزود: بخشی از این موانع به موضوع مجوزها و ارائه خدمات و بخشی دیگر هم به مراکز و افراد پرستارنمایی باز می‌گردد که بدون مجوز و از طریق فضای مجازی وارد این حیطه شدند و مشکلاتی برای مردم ایجاد کردند لذا از مردم تقاضا داریم که مجوز این افراد را از طریق انجمن و یا معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی، بررسی کنند.

رئیس انجمن صنفی مدیران مراکز خدمات پرستاری در منزل توسعه مراکز خدمات پرستاری را به دلیل حرکت جامعه به سمت سالمندی ضروری خواند و اظهار کرد: ما به ازای هر ۵۰ هزار نفر باید یک مرکز خدمات پرستاری ایجاد و مراکز را هم تخصصی‌تر کنیم.

رستگار که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد بحث کمبود نیروی پرستار، مالیات و تعدد مجوزها را از جمله چالش‌ها و موانع ارائه خدمات پرستاری در منزل عنوان کرد و گفت: این بخش، جزو بخش‌های کارآفرینی حوزه سلامت است و در ایام کرونا هم کمک زیادی به خط مقدم مبارزه با کرونا کرد و لذا نیازمند حمایت بیشتری از طرف مسئولان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha