دکتر مجید کاظمی، مدیر نوآوری سرطان و جراحی و معاون مدیر پزشکی، بنیاد گای و سنت توماس NHS، به تشریح چگونگی وعده‌های دیجیتالی برای متحول کردن مراقبت از سرطان می‌پردازد.

 چگونه فناوری، مراقبت از سرطان را متحول می کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از دیجیتال هلث، تعداد افرادی که مدت طولانی تری با سرطان زندگی می کنند در حال افزایش است. در بریتانیا، پنجاه درصد از مردم اکنون می توانند انتظار داشته باشند که پس از تشخیص، ده سال یا بیشتر با سرطان زندگی کنند.

این به وضوح چیز خوبی است اما وقتی با کاهش نیروی کار انکولوژی و هزینه های فزاینده ترکیب شود، یک چالش برای NHS ایجاد می کند. با این چالش های منابع، مدیریت بیماران در طول سفر سرطان آنها دشوارتر می شود و از آنجایی که افراد مبتلا به سرطان زندگی طولانی تری دارند، ارتباط بیماران، اطلاع بهتر و دادن توانایی تصمیم گیری در مورد مراقبت از بیماران اهمیت فزاینده ای پیدا می کند.

قدرت تکنولوژی

به عنوان یک پزشک سرطان، اغلب متوجه می شوم که بیماران در مورد اینکه چگونه اطلاعات کافی در مورد بیماری یا درمان خود دریافت نمی کنند، بازخورد ارائه می کنند.

با این حال، مشکل این است که این اطلاعات به بیماران، مراقبان و خانواده ها بر روی کاغذ، همه به طور همزمان داده می شود و تعداد زیادی از آنها وجود دارد. این برگه‌های کاغذی سپس ذخیره می‌شوند یا روی هم انباشته می‌شوند و برای افراد دشوار است که به راحتی در صورت نیاز به آن‌ها مراجعه کنند.

فناوری و توانایی درگیر شدن و نظارت بر بیماران از راه دور قدرت تغییر این موضوع را دارد. در آینده مدل بیمارستان محور، که در آن همه چیز در یک مکان مرکزی انجام می شود، به دلایل زیادی نیاز به تغییر خواهد داشت؛ نظیر: تأثیرات زیست محیطی، هزینه سفر برای بیماران و همچنین تجربه بیمار.

به گذشته نگاه کنید که چگونه مراقبت در خانه های مردم انجام می شد؛ فناوری این قدرت را دارد که دوباره این را ارائه دهد، فقط به روشی به روز و مقیاس پذیر که تجربه بهتر و ایمن تری را برای بیماران فراهم می کند.

چرا مدل فعلی مراقبت باید تغییر کند؟

وقتی به سفر سنتی بیمار از طریق تشخیص و درمان سرطان نگاه می کنید، زمان زیادی برای انتظار صرف می شود. در انتظار قرار ملاقات، انتظار برای تشخیص و انتظار برای درمان.

بیماران در حال حاضر زمان زیادی را صرف تعامل با سیستم مراقبت های بهداشتی می کنند، به گونه ای که همیشه ارزشی برای آنها ایجاد نمی کند. به عنوان مثال، افراد ممکن است جلسات متعددی برای بحث در مورد یک موضوع داشته باشند، ممکن است مشاوره هایی داشته باشند که در آن همه اطلاعات آماده نیست یا ممکن است زمانی را صرف پیاده روی به بخش های مختلف بیمارستان برای جمع آوری دارو یا انجام اسکن پس از مشاوره کنند. همه این تعاملات واقعاً حول بیمار ساخته نمی شوند. این به سادگی یک مسیر است که به طور ارگانیک رشد کرده است، زیرا افراد بیشتری به درمان نیاز دارند. این مراحل بیمار محور، هدایت بالینی یا پژوهش محور نیست و بیماران به ما می گویند که باید تغییر کند.

تغییر تجربه بیمار

مراقبت دیجیتالی سرطان می تواند نقش کلیدی در تغییر تجربه بیمار و در نتیجه بهبود نتایج بیمار داشته باشد. با استفاده از فناوری، می‌توانیم بیماران و خانواده و مراقبان آنها را توانمند کنیم تا مالکیت بیشتری در تصمیم‌گیری‌های مربوط به مراقبت از خود داشته باشند.

در Guy's Cancer، ما کار خود را با Careology آغاز کرده‌ایم، متخصص مراقبت دیجیتالی سرطان، یک برنامه برای بیمار و داشبورد متصل برای متخصصان مراقبت‌های بهداشتی طراحی کرده است که حول فرد و تجربیات او در طول درمان ساخته شده است.

Careology به بیماران این امکان را می دهد که از طریق برنامه یا پورتال آنلاین خود، اطلاعات مربوط به مراقبت خود را مانند علائم و عوارض جانبی، مدیریت داروها و ثبت هرگونه مشکل در یک مکان نگه دارند. پس از آن پزشکان دیدی بی‌درنگ از نحوه واکنش بیماران به درمان بین جلسات ملاقات دریافت می‌کنند و آنها را قادر می‌سازد به طور فعال‌تر و با بینش بهتر از بیماران مراقبت کنند.

چیزی که در مورد این همکاری برای Guy's Cancer جالب است این است که به ما این امکان را می دهد تا کاری را که برای بیماران انجام می دهیم تغییر دهیم و از جاه طلبی های خود برای رهبران جهانی در مراقبت از سرطان دیجیتال حمایت کنیم.

ما در حال کار با Careology هستیم تا دقیقاً مشخص کنیم که بیماران ما به چه چیزی نیاز دارند و چه زمانی به آن نیاز دارند، بنابراین می‌توانیم مسیر درمانی آنها را تا حد امکان کارآمد و شخص محور کنیم. این بدان معنی است که ما می‌توانیم هر تماسی را که با بیمار داریم معنی‌دارتر کنیم و اطلاعات شخصی‌شده را در اختیار او قرار دهیم و به آنها مالکیت بر مسیر درمان خود را ارائه کنیم.

جاه طلبی ما با استفاده از فناوری مواجهه با بیمار در این راه این است که افراد را قادر به پیشرفت در درمان خود به بهترین شکل ممکن کنیم؛ برای مدیریت عوارض جانبی، نیاز کمتری به تماس با خدمات انکولوژی ما و در نهایت پذیرش کمتر در بیمارستان داشته باشند. در مسیر کنونی سرطان، وظایف زیادی وجود دارد که بیماران می‌توانند بدون نیاز به رفتن به بیمارستان، خود در خانه انجام دهند، مانند ارائه رضایت برای درمان.

این همکاری به ما این امکان را می‌دهد که تفاوت‌های ملموسی را در نحوه مراقبت از بیماران خود درک کنیم که قبلاً هرگز نتوانسته‌ایم انجام دهیم. جاه طلبی ما دموکراتیک کردن مراقبت های بهداشتی است و این همکاری بخش مرکزی آن خواهد بود. این کمک می‌کند تا مراقبت‌های سرطانی که به بیماران ارائه می‌دهیم، پاسخگوتر به مصرف‌کننده و کمتر پدرانه باشد.

در Guy's Cancer ما از این واقعیت آگاه هستیم که نمی‌خواهیم کسی تنها به این دلیل که در حال دیجیتالی کردن فرآیند هستیم عقب بماند. با استفاده از طراحی متفکرانه و یافتن راه‌هایی برای ایجاد انگیزه در گروه‌های طرد شده از نظر تاریخی، اطمینان حاصل می‌کنیم که نظرات همه بیماران شنیده می‌شود، نیازهای آنها برآورده می‌شود و آنها می‌توانند کنترل بیشتری بر مراقبت خود داشته باشند.

ما همچنین می‌خواهیم از این فناوری برای ارائه اطمینان خاطر و حمایت از بیمارانی که درمان را کامل کرده‌اند، اما ممکن است در مورد بازگشت سرطان خود دچار اضطراب باشند، استفاده کنیم. در حال حاضر افراد به ما می گویند که پس از پایان درمان احساس می کنند که تحت حمایت نیستند.

با کار با Careology و از طریق ادغام آنها با Macmillan Cancer Support، می‌توانیم اطلاعات سلامت شخصی‌سازی شده را در برنامه به بیماران ارائه دهیم. این یک فرصت هیجان‌انگیز برای ما فراهم می‌کند تا این مهارت‌ها و قابلیت‌ها را که می‌توان مستقیماً به دستگاه شخصی ارائه کرد، جمع کنیم و امیدواریم شکاف فعلی در پشتیبانی پس از درمان برطرف شود.

فناوری می تواند تاثیری جهانی بر سرطان داشته باشد

کاری که ما انجام می دهیم این پتانسیل را دارد که تأثیری جهانی در مراقبت از سرطان داشته باشد. پلت فرم Careology متخصصان مراقبت های بهداشتی را با اطلاعات مرتبط و در زمان واقعی مجهز می کند که به آنها امکان می دهد خدمات پاسخگوتری ارائه دهند که زمان را برای مراقبت آزاد می کند و نیاز به سرپرست غیر ضروری را کاهش می دهد.

تجربه کاربری کلیدی است تا بیماران و مراقبان را قادر به اطلاع و پشتیبانی بهتر کند. اگر بیماران احساس کنند ارزش خوبی از سیستم دریافت نمی کنند، خود را با آن درگیر نمی کنند. به همین دلیل است که ما نیاز به ساخت راه حل های نوآورانه و در دسترس داریم که تجربه بیمار را در خط مقدم داشته باشد تا بتوان یک مدل مدرن مراقبت از سرطان را به کمک آن ارائه کرد.

من در مورد آنچه که Guy's Cancer می تواند برای بیماران ارائه دهد، دلگرم می شوم، زیرا ما با تحول دیجیتالی خود برای ساختن پلتفرم پیشرو در مراقبت از سرطان در جهان پیش می رویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha