یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز اینده کشور پرداخت.

بارش باران در جنوب کشور / خلیج‌فارس طی پنج روز آینده مواج است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز گفت: امروز برای مناطقی از گیلان ،‌ اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود و و در نواحی جنوبی کشور شاهد بارش باران همراه با وزش باد و رگبار هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه بارش‌ها طی این مدت در برخی نقاط به شکل برف رخ می‌دهد، ادامه داد: طی ۲ روز آینده در بخش شمالی کشور و ارتفاعات کرمان بارش‌های پراکنده را انتظار داریم و شنبه با توجه به تقویت سامانه بارشی برای مناطق جنوبی کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه یکشنبه این بارش‌ها در بخش‌هایی از استان کرمان، خراسان‌جنوبی ، سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و شرق فارس ادامه دارد، افزود: طی روزهای جمعه و شنبه وزش بادهای شدید را در شرق کشور شاهد هستیم.

رفیعی با بیان اینکه از روز جمعه تا یکشنبه با کاهش دمای ۴ تا ۷ درجه‌ای در جنوب‌شرق کشور مواجه هستیم، نسبت به مواج بودن آب‌های خلیج فارس طی پنج روز آینده هشدار داد و متذکر شد: از امروز تا روز جمعه آب‌های دریا خزر نیز متلاطم است.

وی با تاکید بر بارش برف در ارتفاعات، اظهار کرد: احتمال آب‌گرفتگی ، مسدود شدن راه‌های روستایی و لغزندگی جاده‌ها در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور وجود دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: آسمان تهران نیمه ابری و ابری همراه با وزش باد است و بیشینه دمای پایتخت به ۹ درجه و کمینه دمای آن به ۴ درجه بالای صفر میرسد.

رفیعی در پایان سردترین منطقه کشور را دیزین بالا با دمای منفی ۱۰ درجه و امین آباد فیروزکوه در استان تهران با منفی ۸ درجه اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha