یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

تداوم بارش‌ها در بیشتر مناطق کشور تا آخر هفته/ کاهش غلظت آلودگی هوا در شهرهای صنعتی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز و فردا برای مناطقی از استان‌های واقع در غرب و شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی ورود سامانه بارشی و بارش باران و برف به ویژه در مناطق سردسیر و مرتفع پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه طی روز پنجشنبه نیز همین شرایط جوی را در جنوب غرب و غرب کشور شاهد هستیم، ادامه داد: در مناطقی از جنوب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی هم بارندگی انتظار می‌رود و بارش‌ها در مناطقی از استان‌های جنوبی همراه با رعد و برق رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز جمعه در مناطقی از شمال غرب و روز شنبه هم در استان‌های واقع در زاگرس و البرز مرکزی بارش‌ها ادامه دارد، افزود: امروز انتظار داریم از میزان غلطت آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور کاسته شود.

وی عنوان کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی امروز برای مناطق جنوبی آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، شمال ایلام، ارتفاعات تهران، قزوین و البرز با بارش باران گاهی رعدو برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی ادامه داد: در ارتفاعات و مناطق سردسیر، بارش و کولاک برف رخ می‌دهد و این مناطق با مه هم همراه اند که لغرندگی و احتمال کاهش دید در جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در مناطق و گذرگاه‌های کوهستانی وجود دارد و همچنین آب گرفتگی معابر به صورت محدود، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، احتمال افت فشار گاز و اختلال در عملیات عمرانی نیز محتمل است.

رفیعی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران اظهار کرد: آسمان تهران مروز کمی ابری همراه با غبار محلی است و بیشینه دمای امروز آن به ۱۱ درجه و کمینه دما نیز در مهرآباد به ۶ درجه بالای صفر می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود کمینه دمای تهران فردا به ۷ درجه بالای صفر برسد.

وی با اشاره به افزایش نسبی دما برای پایتخت طی امروز و روزهای آینده توضیح داد: آسمان تهران فردا ابری تا نیمه ابری و همراه با غبار صبحگاهی است و در برخی ساعات نیز با بارش‌های خفیف مواجه هستیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha