برای داشتن پوستی سالم و درخشان، خواص این غذاهای غنی از آنتی اکسیدان را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

رژیم غذایی برای داشتن پوستی سالم و درخشان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث شاتز، آنتی اکسیدان ها به دلیل فواید سلامتی خود شناخته شده اند، اما بسیاری از مردم نمی دانند که آنتی اکسیدان ها به همان اندازه که برای سلامت کلی شما مهم هستند، برای پوست شما نیز مهم هستند. آنتی اکسیدان ها از سلول های شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند، که می تواند باعث ایجاد مشکلات مختلفی مانند پیری زودرس و حتی سرطان شود.

آنتی اکسیدان ها به کاهش استرس اکسیداتیو کمک می کنند، که عامل اصلی آکنه و جوش است. آنتی اکسیدان ها با جلوگیری از علائم پیری مانند چین و چروک، خطوط ریز و افتادگی پوست به شما کمک می کنند جوان تر به نظر برسید.

غذاهای غنی از آنتی اکسیدان برای پوست

اکنون که از اهمیت غذاهای غنی از آنتی اکسیدان برای پوست خود آگاه شده اید، بیایید به برخی از مواد غذایی که باید هر روز بخورید تا میزان آنتی اکسیدان روزانه خود را برای پوستی شفاف و درخشان دریافت کنید، بررسی می کنیم.

1. کلم بروکلی

بروکلی یک سبزی چلیپایی است و برای پوست مفید می باشد. حاوی ویتامین های متعددی از جمله A و C است. ویتامین A باعث سلامت پوست و کاهش جای زخم می شود. ویتامین C به حفظ تولید کلاژن کمک می کند. بروکلی حاوی ویتامین B است که به کاهش لکه های خشک و پوسته پوسته کمک می کند. بروکلی همچنین حاوی استروژن طبیعی است که می تواند به پوست درخشندگی طبیعی بدهد.

بروکلی

2. اسفناج

ویتامین‌های A، C و K در اسفناج فراوان هستند و به بهبود زخم‌ها و لکه‌های تیره کمک می‌کنند و در عین حال ظاهر پوست شما را نیز بهبود می‌بخشند. غنی از آنتی اکسیدان است که به طور موثر بدن شما را از درون پاک می کند و با تمام مشکلات پوستی مانند التهاب و جوش مبارزه می کند. همچنین به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می کند و پیری را به تاخیر می اندازد.

اسفناج

3. آووکادو

آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین است، می تواند به تغذیه پوست شما از درون کمک کند و به آن درخشندگی طبیعی بدهد. پالپ آووکادو حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند B-کاروتن، لسیتین و اسید لینولئیک است که به مرطوب کردن پوست شما از درون کمک می کند.

ویتامین E موجود در آووکادو نیز ممکن است به درمان ترک خوردگی لب کمک کند. آووکادو همچنین سرشار از ویتامین C و ویتامین E است که هر دو برای حفظ سلامت پوست و محافظت از آن در برابر آسیب رادیکال های آزاد ضروری هستند. آووکادو همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند لوتئین و زآگزانتین است که با تشکیل رادیکال های آزاد مبارزه می کند و پوست شما را محکم و جوان نگه می دارد.

آووکادو

4. سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین سرشار از بتاکاروتن است که در صورت مصرف به شکل فعال ویتامین A (رتینول) تبدیل می شود. تولید و رشد سلولی به ویتامین A نیاز دارد. افزایش مصرف ویتامین A ممکن است به تولید سلول های پوستی سالم کمک کند. سیب زمینی شیرین همچنین حاوی آنتوسیانین است که مواد مغذی بسیار زیستی با خواص ضد پیری است. آنتوسیانین ها آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی هستند.

سیب زمینی شیرین

5. زغال اخته

آنتی اکسیدان های موجود در زغال اخته با رادیکال های آزاد مبارزه می کند که می تواند به سلول های پوست شما آسیب برساند. آنتوسیانین ها، که مواد گیاهی با خواص آنتی اکسیدانی قوی هستند، در زغال اخته فراوان هستند. این مواد همچنین به زغال اخته رنگ ارگانیک ارغوانی مایل به آبی می دهد.

بهترین راه برای افزایش مصرف روزانه آنتی اکسیدان ها و جلوگیری از پیری زودرس، گنجاندن زغال اخته در رژیم غذایی است. این میوه را می توان به روش های مختلفی در رژیم غذایی خود گنجاند. آنها را می توان به صورت ساده مصرف کرد، به اسموتی ها و سالاد میوه اضافه کرد، با ماست یونانی ترکیب کرد، یا با آنها مربا یا سس درست کرد.

زغال اخته

6. چای سبز

چای سبز از پوست در برابر استرس های محیطی و پیری زودرس محافظت می کند. حاوی کاتچین است که پوست شما را تغذیه می کند، التهاب را کاهش می دهد، رطوبت را افزایش می دهد و انعطاف پذیری را بهبود می بخشد.

چای سبز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha