۸۵ درصد فوتی های ناشی از گازگرفتگی فقط به خاطر مسدود بودن دودکش است. راحت ترین راه چک کردن دودکش، گرمای دودکش است و اگر دودکش سرد باشد، مطمئنا مسیر مسدود شده ضمن اینکه باید حتما از کلاهک H استفاده شود.

مسدودی دودکش، علت ۸۵ درصد مرگ ناشی از گازگرفتگی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: ۸۵ درصد فوتی های ناشی از گازگرفتگی فقط به خاطر مسدود بودن دودکش است. راحت ترین راه چک کردن دودکش، گرمای دودکش است و اگر دودکش سرد باشد، مطمئنا مسیر مسدود شده است.
 

منوچهر فلاح اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل سرد سال، مصرف بهینه گاز موضوع مهمی است و لازم است مردم در این زمینه همکاری داشته باشند.

وی درباره رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز بیان کرد: ۸۵ درصد فوتی های ناشی از گازگرفتگی فقط به خاطر مسدود بودن دودکش است. راحت ترین راه چک کردن دودکش، گرمای دودکش است و اگر دودکش سرد باشد، مطمئنا مسیر مسدود شده ضمن اینکه باید حتما از کلاهک H استفاده شود.

وی اظهار کرد: شیلنگ وسائل گازسوز حتما باید کنترل شود و نباید طول آن بیش از یک متر و ۲۰ سانت باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه نباید از لوله های آکاردئونی استفاده کرد، گفت: لوله های آکاردئونی خیلی راحت سوراخ می شود و ممکن است متوجه آن نشویم و خطرناک است و اگر لوله بیش از ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر افقی بشود، دود منتقل نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha