به دلیل اینکه  استیضاح ۳ الی ۴ وزیر در مجلس به شدت مطرح است.طبق اصل 136 قانون اساسی اگر نیمی از وزرا در طول دوره 4ساله دستخوش تغییر شود، رئیس‌جمهور باید از مجلس برای کل هیئت وزیران رأی اعتماد بگیرد شنیده ها حاکی  از فشار به وزیر بهداشت برای استعفا است تا تعداد وزرایی که با استیضاح برکنار میشوند پایین بیاید.

وزیر بهداشت قبل از استیضاح ، استعفا می دهد؟

وزیر راه شهر سازی که با فوت سردار قاسمی تغییر داده شد. وزارت صمت جزء وزارتخانه‌هایی است که باید اصلاح شود و به عقیده نمایندگان مجلس آمار و ارقامی که می دهند واقعیت ندارد. در حوزه تعاون نیز جا بجایی صورت گرفته و در کل حداقل باید روی ۳ یا ۴ وزیر کار شود.

در حال حاضر وزارت بهداشت یکی از مهمترین وزارت خانه‌هایی است که به دلیل عملکرد ضعیف دکتر عین الهی مورد استیضاح قرار می گیرد . طبق گزارش کمیسیون بهداشت مجلس اعتراضات شدیدی به عملکرد این وزارتخانه وجود دارد.

تغییرات مکرر در حوزه‌های مدیریتی مانند سازمان غذا و دارو و بهداشت، بی توجهی به مشورت با نخبگان حوزه سلامت ، کمیاب شدن دارو و احتکار دارو در داروخانه‌ها و دخالت‌های خویشاوندان و اطرافیان عین الهی در انتصابات و تشکیل کمیته انتصاباتی بدون حضور مدیران و با حضور دوستان و خویشاوندان به موازات کمیته انتصابات وزارت بهداشت که منجر به حذف کمیته انتصابات اصلی شده و باعث انتصاب مدیران ناکارآمد و مجیزگوی شده است هم دال بر طرح استیضاح است.

نمایندگان مجلس معتقدند سیاست‌های اصلی این افراد عدم انتقال مشکلات و نقایص به وزیر است که چالشی جدی در مسیر هدایت وزارتخانه ایجاد کرده است.

هنوز معلوم نیست که وزیر بهداشت حاضر میشود بار دیگر در محضر مجلس از عملکرد خود دفاع کند یا پیشاپیش با اعلام استعفا بر همه آنچه که درباره ضعف مدیریتی اش گفته اند صحه بگذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha