محققان از قبل می دانستند که مواد مخدر تزریقی می تواند منجر به عفونت خطرناک و مرگبار قلبی به نام اندوکاردیت شود.

افزایش موارد عفونت قلبی ناشی از مصرف موادمخدر در دوران کرونا

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از مدیسن نت، اکنون آنها پی برده اند که آلوده شدن به کووید ۱۹ نیز خطر را برای این گروه آسیب پذیر افزایش می‌دهد.

«رونگ ژو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کیس وسترن رزرو در کلیولند، گفت: «این بیماران آسیب پذیر هستند زیرا به دلیل مصرف مواد مخدر با مشکلات سلامتی زیادی مواجه هستند و عملکرد بدن یا ایمنی آنها به خطر افتاده است.»

محققان در این مطالعه ارتباط بین عفونت کووید و اندوکاردیت را در مصرف کنندگان مواد افیونی و کوکائین تزریقی بررسی کردند.

در حالی که میزان اندوکاردیت در ایالات متحده بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۲ افزایش یافت، اما بیشترین روند صعودی بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ در طول پاندمی کووید ۱۹ بود.

محققان داده‌های بیش از ۱۰۹ میلیون بیمار تحت درمان در ۷۷ بیمارستان ایالات متحده را بین ژانویه ۲۰۱۱ تا اوت ۲۰۲۲ را تجزیه و تحلیل کردند.

این افراد شامل بیش از ۷۳۶۰۰۰ نفر مبتلا به اختلال مصرف مواد افیونی و بیش از ۳۷۹۰۰۰ با تشخیص اختلال مصرف کوکائین بودند.

در حالی که در سال ۲۰۱۱ روزانه چهار مورد آندوکاردیت به ازای هر یک میلیون نفر مبتلا به اختلال مصرف مواد افیونی وجود داشت، این میزان تا سال ۲۰۲۲ به ۳۰ مورد در روز افزایش یافت.

در افراد مبتلا به اختلال مصرف کوکائین، موارد از پنج نفر در هر میلیون نفر در سال ۲۰۱۱ به ۲۳ نفر در هر میلیون در سال ۲۰۲۲ رسید.

این مطالعه نشان داد که در بیماران مبتلا به کووید دچار این اختلالات سوءمصرف مواد، میزان اندوکاردیت سه تا هشت برابر بیشتر از سایر بیماران است.

این مطالعه نشان داد که خطر مرگ در طی شش ماه برای افرادی که به تازگی دچار آندوکاردیت شده بودند برای مبتلایان به کووید ۹.۲ درصد و برای افراد بدون ویروس ۸ درصد است.

اندوکاردیت یک التهاب نادر اما اغلب کُشنده در پوشش دریچه‌ها و بطن‌های قلب است. این وضعیت می‌تواند زمانی رخ دهد که باکتری وارد جریان خون شود، مانند استفاده از یک سوزن استریل نشده، و سپس به قلب آسیب برساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha