مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت سوزاندن زباله و برگ های پاییزی موجب شدت آلودگی منطقه ای هوا می‌شود؛ شهروندان این تخلف را به سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ شهرداری گزارش دهند.

شهروندان، سوزاندن برگ‌های پاییزی را به ۱۳۷ شهرداری گزارش دهند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا محسن روشنی مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در یک برنامه رادیویی گفت: در تهران روزانه و به صورت مستمر شاهده تولید و انتشار انبوهی از آلاینده ها هستیم. این آلاینده ها همیشه تولید می‌شوند ولی باید به شکل درستی تهویه شوند تا ما شاهد آلودگی هوا نباشیم.یکی از تهویه‌های طبیعی و موثر در کاهش آلودگی هوا وزش باد بدون ذرات آلودگی است اما در مورد بارش باران اینگونه نیست که باران حتما آلودگی هوا را کاهش دهد؛ بارش معمولا همراه با سردشدن هوا است و همین سرد شدن هوا باعث می‌شود عمق لایه مرزی آلودگی پایین تر بیاید هر چقدر این لایه مرزی پایین باشد انباشت آلودگی اتفاق می‌افتد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پایش آلاینده‌های هوا به صورت منطقه ای انجام می‌شود یا خیر؟ زیرا بسیاری از پیمانکاران برگ های جمع آوری شده پاییزی و زباله‌ها را در مناطق مختلف شهرداری می‌سوزانند و این خود باعث آلودگی می‌شود، آیا پالایشی برای این آلودگی ها انجام شده است؟ افزود: پایش منطقه ای کار منطقی نیست. در شهر تهران ۲۲ ایستگاه سنجش کیفیت هوا داریم.
در روزهای سرد سال نباید خاشاک سوزانده شون زیرا به صورت ناحیه ای و منطقه ای موجب افزایش آلاینده ها می‌شود. ضمن اینکه در برخی نقاط اطراف تهران عده ای سیم‌های سرقت شده و یا لاستیک های خودرو را می‌سوزانند که سوزاندن اینها به شدت موجب آلودگی هوا می‌شود.

روشنی یادآور شد: شهروندان درصورت مشاهده سوزاندن خار و خاشاک و برگ‌های پاییزی در سطح شهر این موارد را به سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ شهرداری گزارش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha