شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 349357

 یک فوق تخصص بیماری‌های گوارشی گفت: پروبیوتیک‌ از باکتری‌های زنده خوب و یا مخمرهایی ساخته می‌شوند که به طور طبیعی در بدن شما زندگی می‌کنند.

چرا هر روز باید پروبیوتیک مصرف کنیم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، اصغر خسروی با اشاره به این‌که پروبیوتیک باکتری‌ زنده و مخمر مفیدی است که به گوارش و هضم غذا در معده کمک می‌کند و به «باکتری‌ خوب» معروف است، اظهار کرد: پروبیوتیک‌ از باکتری‌های زنده خوب و یا مخمرهایی ساخته می‌شوند که به طور طبیعی در بدن شما زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که در بدن شما باکتری‌های خوب و بد وجود دارد، عنوان کرد: هنگامی که بدن‌تان عفونت دارد باکتری‌های بد بیشتری سیستم شما را از تعادل خارج می‌کند، باکتری‌های خوب به از بین بردن باکتری‌های بد اضافی کمک می‌کنند و تعادل را به روده‌های شما باز می‌گردانند.

خسروی با اشاره به این‌که مکمل‌های پروبیوتیک راهی برای افزودن باکتری‌های خوب به بدن شما هستند، تصریح کرد: این باکتری‌ها حامیان کوچک سلامت روده هستند، عملکرد ایمنی بدن را بهبود می‌بخشند و در درمان برخی از مشکلات گوارشی، مانند یبوست و سندرم روده تحریک پذیر نیز مفید هستند.

این فوق تخصص گوارش ادامه داد: آن‌ها در برخی غذاها، نوشیدنی‌ها و مکمل‌ها یافت می‌شوند و از آن‌جایی که حضورشان در دستگاه گوارش الزامیست برای دانستن این‌که آیا به اندازه کافی در رژیم غذایی وجود دارند یا خیر، باید از یک متخصص تغذیه کمک گرفته شود.

وی با اشاره به این‌که رایج‌ترین مکان مرتبط با این باکتری‌ها روده است، اما دهان، واژن، مجاری ادراری، پوست و ریه‌ها نیز میزبان این میکروارگانیسم‌های خوب هستند، تصریح کرد: وظیفه اصلی پروبیوتیک‌ها یا باکتری‌های خوب، حفظ تعادل سالم، در بدن است.

خسروی عنوان کرد: هنگام بیماری، باکتری‌های شرور و مهاجم وارد بدن شده، تعدادشان مدام افزایش می‌یابد و به تدریج بدن را از تعادل خارج می‌کنند، در این زمان، باکتری‌های خوب با مبارزه با باکتری‌های بد، تعادل را دوباره به بدن بازمی‌گردانند.

این فوق تخصص گوارش افزود: در واقع، این موجوات با حمایت از عملکرد سیستم ایمنی بدن و کنترل التهاب جسم را سالم نگه می‌دارند و به تجزیه و جذب داروها نیز کمک می‌کنند، البته این عملکرد تعادلی به طور طبیعی همیشه در بدن اتفاق می‌افتد و برای تحقق آن نیازی به مصرف مکمل‌ها نیست.

وی با اشاره به این‌که پروبیوتیک‌ها یا باکتری‌های خوب به طور طبیعی در بدن ما زندگی می‌کنند، تصریح کرد: پروبیوتیک‌ها با کنترل التهاب و حمایت از سیستم ایمنی بدن به سلامت آن کمک می‌کنند.

خسروی عنوان کرد: پروبیوتیک‌ها ممکن است به طرق مختلف برای بدن مفید باشند، مانند تقویت سلامت میکروبیوم روده، بازگرداندن تعادل به میکروبیوم پس از یک بیماری یا درمان حمایت از سیستم ایمنی پروبیوتیک‌ها ممکن است برای افراد با شرایط مختلف سلامتی مفید باشند.

این فوق تخصص گوارش بیان کرد: ازجمله برخی از فواید قطعی پروبیوتیک‌ها می‌توان به درمان اسهال و مشکلات گوارشی اشاره کرد، از طرفی پروبیوتیک و سیستم گوارش سالم دو یار جدا نشدنی هستند چرا که پروبیوتیک‌ها، باکتری‌های مفید بدن هستند و سطح گوارش را با متعادل کردن pH دستگاه گوارش و ایجاد فضایی نامطلوب برای باکتری‌های بیماری‌زا تقویت می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که وظیفه اصلی پروبیوتیک‌ها یا باکتری‌های خوب، حفظ تعادل سالم در بدن شماست، تصریح کرد: شما می‌توانید میکروب‌های مفید بدن خود را از طریق غذاهایی که می‌خورید افزایش دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha